Genoeg Epic Mickey info

-

Dat Epic Mickey een episch spelletje moet worden wist je natuurlijk al. Maar verder is er niet echt heel veel bekent over deze game. Gelukkig liet Warren Spector ons meer weten.

Er zijn 'travel'- en 'action'-zones. Travel-zones zijn 2D-platformers (denk New Super Mario Bros. Wii), action-zones zijn 3D-adventures. De travel-zones duren echter een paar minuten, waar de action-zones toch echt wat langer zullen gaan duren. Gelukkig kun je de travel-zones op meerdere wijzes doorkomen en zul je ook meerdere routes moeten gebruiken om alle collectibles te krijgen.

De action-zones maakt gebruik van sketches. Dit zijn dingen die je kunt laten leven, om zo nieuwe voorwerpen te gebruiken. Deze kun je ook combineren, waarmee weer de nodige puzzels zullen moeten worden opgelost.

Ook is er meer informatie over het verhaar. Warren Spector zegt hier namelijk het volgende over:

The tragedy of the BlotI learned a really important thing from John Lasseter. He told me that when Toy Story really came to life - when they really understood it at Pixar - is when they figured out that the key question was, 'What does a toy want?' Well, toys want to be played with. And that was the foundation for everything in the movie. So he looked at me and said, 'What does a cartoon want?' And I went, 'UmmI don't know.' It was a great question. So I thought about it, and what we came up with is a cartoon character wants four things: to be drawn, to be animated and brought to life, to be projected and seen by an audience, and, finally, to be loved. If you think about it, Mickey has all four. Oswald had all four, but lost them. The mad Doctor had three, but he was never loved. And the Blot had none of them. He's a mistake. And he's aware enough to know that. So that's what makes him a monster.