Preview: Conduit 2

Geplaatst: 28 juli 2010 19:20

Vorig jaar verscheen The Conduit op de Nintendo Wii. Vele gamers, waaronder ikzelf, keken reikhalzend uit naar deze game. Eindelijk kwam er een first-person shooter uit voor het hardcore publiek, waarbij we gek werden gemaakt over de prachtige graphics die we konden verwachten. Nu een jaar later, weten we dat ontwikkelaar High Voltage een degelijke shooter heeft afgeleverd, die niet de boeken ingaat als een klassieker. Eentonigheid en grijze donkere omgevingen, waardoor de graphics niet het beloofde niveau haalden, zijn hier mede debet aan.

Geluisterd
High Voltage heeft de kritieken van de gamers serieus genomen voordat zij zijn begonnen aan het vervolg die vreemdgenoeg Conduit 2 heet (waar is The gebleven?). Agent Ford trok in het eerste deel de strijd aan met de aliens in het bezette Washington. Voor het vervolg staan er ook uitstapjes gepland naar het ijzige Siberië en onderwaterstad Atlantis. Hoe deze laatste plaats eruit gaat zien is niet bekend op dit moment, maar wel weten we dat de werelden een stuk opener zullen zijn dan het origineel. Gelukkig, want al die gangetjes konden benauwend werken.

De eindbazen zullen ook sterk verbeterd worden in het tweede deel, waarbij ze meer verschillende uiterlijkheden zullen hebben en ook op een meer tactische manier moeten worden aangepakt.

Multiplayer pret
The Conduit bevatte een sterke multiplayer, waarbij tot 12 speler het met elkaar konden opnemen online en met gebruik van de Wii Speak accessoire. In deel twee is deze optie ook weer overgenomen en uitgebreid met de mogelijkheid om vrienden ook als rivalen aan te vinken. Hoe dit in praktijk zal werken is nog de vraag.

Naast de multiplayer online kan je ook zonder internetverbinding aan de slag met 3 andere vrienden op de bank. In deze Team Invasion draait het om samenwerking, maar speelt het competitieve ook een rol. Je wilt tenslotte dat er een winnaar uit de bus komt.

Verwachting
Ik ben blij dat High Voltage naar de meningen van de gamers heeft geluisterd omtrent het eerste deel voordat ze aan het vervolg begonnen. Wel houd ik een slag om de arm en wil ik graag in de praktijk beoordelen of Conduit 2 nu werkelijk alles doet wat ons eigenlijk al eerder was beloofd. Daarnaast wordt het ook een interessante tijd met de releases van GoldenEye en Call of Duty: Black Ops. Aan het einde van dit jaar weten we wie de koning van de shooters zal worden op de Nintendo Wii. Afwachten dus...