Preview: LEGO Jurassic World

Geplaatst: 27 mei 2015 10:00

Met de komst van een nieuwe Jurassic Park-film was het wachten op een game van deze film. Want dat er een game zou gaan verschijnen van deze film, dat was wel redelijk te verwachten. Dat Traveller's Tales er een LEGO-game van zou gaan maken, had ik dan weer niet verwacht. Ik hoop jullie met deze preview wat meer informatie te verschaffen over deze nog te verschijnen game.

Niet weer een LEGO-game

Ja, ik weet wat jullie denken. "Leuk, weeeer een LEGO-game", maar laten we eerlijk zijn: Traveller's Tales heeft al reeds bewezen dat ze geweldige LEGO-games kunnen maken. Zo zijn de LEGO Star Wars-games en LEGO Batman-games zeer goed ontvangen. Oké, de games zijn niet al te moeilijk, maar staan garant voor een fijne ervaring.

LEGO Jurassic World is meer dan enkel een game over de nieuwste film; het is een game die alle films absorbeert in het LEGO-universum. LEGO Jurassic World zal in totaal twintig levels bevatten, vijf levels per film, die dus variëren van het originele Jurassic Park tot het nieuwe Jurassic World. In deze game zullen ongeveer honderd karakters haar opwachting maken. Al met al een waar genot voor de liefhebber van deze films.

Bouwen op een vertrouwde basis

Met LEGO Jurassic World lijkt Traveller's Tales verder te bouwen op een solide basis die zij met de voorgaande LEGO-games al heeft opgebouwd. De vertrouwde slapstickhumor zal weer aanwezig zijn en bepaalde scenes zullen een wat toegankelijker alternatief hebben gekregen. Het blijft namelijk natuurlijk wel een game voor de wat jeugdige gamers onder ons. Qua gameplay zal deze game overeen komen met de eerder genoemde games, dat houdt dus in dat je wederom kan wisselen tussen verschillende karakters, om zo unieke eigenschappen te gebruiken om puzzels op te lossen.

Maar dan allemaal net wat beter

Natuurlijk tracht de studio wederom een unieke ervaring te bezorgen en dat willen ze onder andere doen door een dynamisch dag-en-nachtsysteem te implementeren. Het zou er namelijk niet uitzien als bepaalde scenes die in de film regenachtig zijn, in de game ineens extreem zonnig zouden zijn. Ook is er op een mooie manier gekeken naar de audio van de game en dan vooral de stemmen van alle karakters. Veel quotes uit de films zijn weer opnieuw gebruikt in de game. Dus in plaats van alles opnieuw in te spreken, is er als het ware gerecycled. Geniaal als je het mij vraagt. Ik zou er ook niet aan moeten denken om andere stemmen te horen dan die van Sam Neill of Jeff Goldblum.

Bouw je eigen dino

Maar er is natuurlijk veel meer dan alleen LEGO-dino's rond te zien rennen. Je kan namelijk zelf een LEGO-dino bouwen. Dit stelt jou als gamer in staat om bizarre hybridecreaties te maken. Een stegasaurus met vleugels? Geen probleem. Een triceratops met klauwen als die van een velociraptor? Doen we! De gecreëerde dinosauriërs kan je plaats laten nemen op één van de eilanden en zelfs laten vechten tegen de creaties van andere spelers.

Verwachting

Ik denk dat LEGO Jurassic World een zeer vermakelijke game zal gaan worden. De games van Traveller's Tales staan altijd garant voor de nodige dosis slapstickhumor en ik denk dat het Jurassic Park-universum zich daar erg goed voor kan lenen. Natuurlijk is het helemaal geweldig dat jij als gamer ook je eigen dinosaurus kan creëren, maar ik wacht nog wel even in spanning af hoe het vechten er dan uit gaat zien.

LEGO Jurassic World verschijnt op 12 juni 2015 voor de pc, Nintendo 3DS, Nintendo Wii U, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox 360 en de Xbox One.