Trailer
Escape from Tarkov vuurt nieuwe gameplaytrailer op ons af
vandaagVanaf morgen is dan eindelijk de 1.0-release van Escape from Tarkov beschikbaar. De kersverse gameplaytrailer vol actie en nieuwe features bekijk je hier.
Afgelopen maand werden wij uitgenodigd door Capcom om bij hen op het kantoor in Waalre Lost Planet 2 te checken, terwijl de rest van de redactie carnaval (Alex, ik vier geen carnaval, red.) aan het vieren was. Van deze mogelijkheid hebben Ricardo en ik gretig gebruik gemaakt.
Het eerste deel van Lost Planet speelde zich vooral af in de sneeuw en eerlijk is eerlijk, ik heb die game nog nooit gespeeld.
Lost Planet 2 speelt zich tien jaar na het eerste deel af, ditmaal in de jungle. Toch begonnen we in onze preview versie in een grote open wereld, bedekt met een dikke laag sneeuw.
Van drie mannen vergezeld trek je door het sneeuw. Na wat klim- en klauterwerk verricht te hebben, beland je in een soort van jachtgebied, waar op reusachtige monsters wordt gejaagd. Je vrienden hebben het op het lopen gezet en je bent alleen achter gebleven.
Wat ons direct opviel was dat de game echt gemaakt is om als multiplayer te spelen, want de manier waarop de missies zijn opgebouwd speelt een stuk beter met een aantal man.
Als je alleen speelt is het nog niet zo'n probleem; je teamgenoten worden dan bestuurd door de computer.
Tijdens het spelen kwamen we regelmatig oog in oog te staan met gigantische monsters, zoals we deze kennen uit het eerste deel. Soms waren deze monsters zó groot dat ze niet eens op het beeldscherm pasten. Het ene monster is nog sterker dan het andere, en sommige waren wel zo sterk dat je er meer dan een kwartier over deed om ze te verslaan. De monsters hadden een soort van oranje plekken op het lichaam, waar je ze moest raken.
Aan actie dus geen gebrek en het zag er grafisch ook wel goed uit. De door het stromende water glibberige rotsen glommen zodra de zon erop scheen. Ook zagen de grote monsters er niet verkeerd uit. Alleen is de ontwikkelaar hier en daar wel een beetje doorgeslagen en glimt vrijwel elk deeltje wel.
De besturing was soms wat houterig, maar voelde zeker niet verkeerd. Bij elke missie krijg je een bepaalde waardering in letters, dus een A, B, C, S, X, Z, en ik moet zeggen dat ik het niet echt iets vond toevoegen. Het is echt iets wat Japanners standaard toevoegen aan de meeste games. Het had niet gehoeven wat mij betreft en daarnaast haalt het een beetje de vaart uit de game door onnodige laadtijden. Toch hebben we ons er niet vreselijk door laten storen.
Trailer
Vanaf morgen is dan eindelijk de 1.0-release van Escape from Tarkov beschikbaar. De kersverse gameplaytrailer vol actie en nieuwe features bekijk je hier.
Verlanglijst
Gameliner staat weer voor je klaar met de beste en felbegeerde indiegames! Vandaag staan Fractured Blooms, Out of Words en Light Odyssey op het programma.
Preview
Na jarenlang wachten is het bijna zover: Metroid Prime 4: Beyond komt volgende maand te verschijnen. Lees hier onze hands-on preview voor alle inzichten!
Industrie
Vanwege een vertraging in de financiële rapportage van het eerste halfjaar van 2025, heeft Ubisoft ervoor gekozen om de aandelenhandel tijdelijk stil te...