Preview: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Geplaatst: 7 augustus 2015 10:00
Aangepast: 20 mei 2018 14:24

Ook dit jaar is er tijdens de gamescom natuurlijk een game aanwezig voor de heuse animefans. Eén van de populairste animeseries wordt weer aangevuld met een nieuwe game. Natuurlijk heb ik het dan over Naruto Shippuden. De anime Naruto Shippuden is zelfs zo populair, dat sommige animefans geen Akatsuki-jas meer kunnen aanzien. Ik heb tijdens gamescom de game Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 mogen spelen en was gelijk verkocht.

Nieuwe karakters

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 wordt naast de niet te missen karakters ook aangevuld met een aantal nieuwe karakters. In totaal bevat de game ruim honderd karakters. Als speciaal karakter wordt de moeder van alle Chakra toegevoegd. Kaguya Otsutsuki was al eerder te zien in een trailer, maar is nu ook bevestigd als speelbaar karakter. Daarnaast zullen de zoon van Naruto en Hinata plus de dochter van Sakura en Sasuke ook speelbaar zijn. Tijdens de demo op de Bandai Namco-beursvloer heb ik de mogelijkheid gehad om deze twee karakters uit te proberen. De zoon van Naruto, genaamd Boruto Uzumaki, maakt natuurlijk net zoals zijn vader gebruik van zijn snelheid en de bekende Shadow Clone-techniek. Sarada Uchiha, de dochter van Sakura en Sasuke, bevat ook een combinatie van haar ouders vaardigheden. Sarada Uchiha bevat de fysieke brute kracht van Sakura en de kunai-specialiteit van de Uchiha-clan. De twee karakters lijken ook een stuk sneller dan andere karakters, wat nog wel eens goed van pas kan komen.

Epische overkill

Met het vierde deel uit de Ultimate Ninja Storm-serie kun je uiteraard ook weer met Kurama, de Kyuubi binnenin Naruto, supertoffe aanvallen uitvoeren en dankzij het character select-systeem kun je aanvallen combineren om een epische overkill neer te zetten. Wanneer je er voor kiest om Naruto, Sakura en Sasuke als team te nemen, kun je namelijk hun sterkste aanvallen combineren om zo met behulp van Kurama, Susanoo en de techniek genaamd Strength of a Hundred Seal enorme damage aan te richten. En dankzij de next-gen consoles zien deze aanvallen er nog mooier en nog spectaculairder uit. Wanneer je de tegenstander kunt verpletteren met deze aanvallen, krijg je echt kippenvel. Zo mooi en gaaf zag het eruit tijdens het spelen van de demo.

Gebruik de elementen

Het mooie aan Ultimate Ninja Storm 4 is dat de studio CyberConnect2 nog meer focus heeft gelegd op het gebruik van elementen. Dit is ook één van de redenen dat de game is uitgesteld is naar februari 2016. Ook al lijkt dit nieuws erg teleurstellend na mijn ervaring met de demo, weet ik zeker dat dit het wachten waard maakt. De omgevingen zijn ook belangrijk bij het gebruiken van elementen. Zo zullen water- en bliksemaanvallen sterker zijn wanneer je op water loopt. Het bereik van bliksem wordt namelijk groter door middel van het water. De elementen worden pas echt goed gebruikt wanneer je speelt met Kaguya Otsutsuki. Zij kan omgevingen aanpassen naar bijvoorbeeld zand-, water- of vuuromgeving. De aanvallen die zij vervolgens gebruikt, worden aangepast aan de gekozen omgeving. Heb je een vuuromgeving, dan gebruikt ze dus ook vuuraanvallen.

Alhoewel ik zelf een fan ben van de animeserie, heb ik de games nog nooit gespeeld. Dit was dus een mooie kans om eens beter kennis te maken met de Naruto-games, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De gevechten zien er echt episch uit en de mogelijkheden qua karakters en aanvallen zijn enorm. De optie om drie karakters tegelijk te kiezen en hiermee aanvallen te combineren, is zeker één van de pluspunten. Persoonlijk vind ik het niet erg om wat langer te moeten wachten op de game. Het zal de game nog toffer maken en is dan ook zeker het wachten waard.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 verschijnt 5 februari 2016 voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Packshot Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

-