Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Al in 2010 werd door uitgever 2K Games een XCOM first-person shooter beloofd voor een release in 2011. De game zou een survival horror-game worden in de trend van Silent Hill, maar dan geplaatst in de XCOM-setting. Zoals we inmiddels weten is er in 2011 geen XCOM-shooter uitgekomen. Nu blijkt dat de ontwikkelaar, 2K Marin (bekend van de BioShock-serie), eens goed achter de oren heeft gekrabd en de stijl van de game volledig om heeft gegooid. De game die daar nu van zou moeten komen gaat ook met een nieuwe naam door het leven: The Bureau: XCOM Declassified.
The Bureau: XCOM Declassified
In deze nieuwe take op de game ga je in de huid kruipen van William Carter, een intelligente special agent die de VS moet beschermen tegen een nieuwe vijand, eentje die nog gevaarlijker is dan het communisme. Wacht even, communisme? Ja, communisme, daar deze game zal spelen in 1962, het hoogtepunt van de Koude Oorlog. Dit biedt dus leuke mogelijkheden voor retro sci-fi-wapens, rayguns, etc. En dit heeft 2K Marin dan ook goed gebruikt.
De wortels van XCOM
De game beschrijft het begin van het XCOM-project: de strijd tegen de buitenaardse indringers die de aarde willen veroveren. Deze strijd zal hard zijn, maar daar sta jij als special agent helemaal klaar voor. De actie is verschoven naar een tactische third-person shooter, waarbij je de tijd kunt stoppen om orders te geven aan je teamgenoten of speciale gaven en wapens kunt gebruiken. Deze skills geven een wat meer tactische benadering van de problemen, waarbij je meer moet puzzelen om de vijand te verslaan in plaats van de Rambo uithangen. Je teamgenoten kunnen verbeterd worden en uitgerust worden met nieuwe wapens die je op het slagveld tegenkomt. Deze zullen je bij gaan staan in je tactische gevecht tegen de kwaadwillende aliens. Dit alles zal aangedreven worden door de al bekende Unreal 3 Engine, met ondersteuning voor alle hedendaagse technologie, van consoles tot DirectX 11.
Verwachting
Met de switch van first-person shooter naar third-person tactische shooter heeft 2K Marin een verstandige zet gedaan. Deze incarnatie zit meer in de feel van de XCOM-franchise, waardoor de toegevoegde waarde sterk vergroot wordt. De focus op vaardigheden en het time-freeze-systeem om bevelen te geven zou voor interessante tactische situaties kunnen gaan zorgen, zeker als je nadenkt over het nut van dekking. Je teamgenoten zullen dan ook de sleutel zijn naar de overwinning op de vijandelijke aliens. Ikzelf vindt de switch naar de jaren '60 een interessante, daar je zo een leuke retro sci-fi-setting weg kunt zetten. Ik was eerst niet zo geïnteresseerd in een XCOM-shooter, maar de re-design heeft mij toch warm gemaakt voor deze game. Ik ben benieuwd!
The Bureau: XCOM Declassified zal op 23 augustus uitkomen voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.