Preview: Warhammer 40,000: Mechanicus II - Nog een turn-based titel voor op de lijst
Ook Warhammer 40,000 mag niet ontbreken op de gamescom-trip. Voor een exclusieve hands-off-presentatie sprak ik af met de ontwikkelaars van Warhammer 40,000: Mechanicus II om me volledig onder te dompelen in deze sequel. Ik heb het eerste deel niet gespeeld, maar dat maakt niet uit, werd me verteld. Het enige dat belangrijk is, is of ik zal kiezen voor de Adepten Mechanicus, of de Necron?
Turn-based, oud en vertrouwd
In de exclusieve preview-build van Warhammer 40,000: Mechanicus II die ik op gamescom heb gezien, krijgen spelers de keuze tussen twee verschillende facties, de Necron en de Mechanicus, elk met een unieke kijk op het verhaal van de game. Ondanks de verschillende facties blijft het kernverhaal consistent; elke factie biedt echter een nieuw perspectief op de gebeurtenissen die zich ontvouwen. Deze benadering belooft diepgang aan het verhaal toe te voegen, waardoor spelers hetzelfde verhaal vanuit verschillende strategische en thematische invalshoeken kunnen ervaren. Ook voegt het herspeelbaarheid toe aan de game.
De turn-based tactische gevechten in de game lijken bijzonder meeslepend. Tijdens de presentatie zag ik een systeem dat ruimte biedt voor tactische besluitvorming, met een verscheidenheid aan acties die beschikbaar zijn tijdens elke beurt. Beweging is cruciaal, omdat de positionering invloed heeft op de effectiviteit en overleving in gevechten. De toevoeging van dekking voegt een extra laag van strategie toe, waardoor je zorgvuldig moet nadenken over je acties en posities om de overhand te krijgen in de strijd. De tactische diepgang daagt je uit om kritisch na te denken over je keuzes.
Een verhaaltje vertellen
Grafisch gezien is Warhammer 40,000: Mechanicus II opvallend. De visuals van de game zijn levendig en gedetailleerd. De kleurrijke graphics dragen aanzienlijk bij aan de algehele sfeer, waardoor de wereld van de game zowel boeiend als visueel aantrekkelijk is. Deze visuele stijl versterkt de storytelling en maken de gevechten een stuk levendiger.
Het verhaal ontvouwt zich via dialoogstijl cutscenes, compleet met stemacteurs, die helpen het verhaal tot leven te brengen. De stemacteerprestaties zijn goed uitgevoerd en voegen persoonlijkheid en diepte toe aan de personages en hun interacties. Hoewel ik slechts een glimp van de gevechtssegmenten heb gezien, ben ik wel benieuwd geworden naar de rest van de game en hoe het verhaal zich verder ontvouwt.
Voorlopig oordeel van Claudia Tjia
Warhammer 40,000: Mechanicus II laat een veelbelovende evolutie van zijn voorganger zien met twee speelbare facties en strategische turn-based gevechten. De levendige graphics en goed uitgevoerde stemacteerprestaties versterken de meeslepende ervaring van de game. Hoewel de volledige ervaring van de game nog onbekend is, suggereert de preview een rijke combinatie van tactische diepgang en een interessant verhaal die dit een interessante game maken voor fans van het genre en fans van het Warhammer 40,000-universum.
Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
Bulwark Studios
Uitgever:
Kasedo Games
Release:
Onbekend
Reviewscore:
-
Platforms: