Bit: Deze nieuwe VR headset is letterlijk mind-blowing

-

Wie op zoek is naar de ultieme VR headset wanneer het om immersie gaat mag zich bij Palmer Luckey melden. De grondlegger van de Oculus Rift is namelijk bezig met een nieuw concept welke de boeken in gaat als "een mind-blowing apparaat". Letterlijk, gezien de headset is ontworpen om je grijze massa tegen de muur te sprayen zodra je in-game de pijp aan Maarten geeft.

Het klinkt als iets zeer onwaarschijnlijks maar kennelijk is er vraag naar. Palmer Luckey is geen vreemde wanneer het om innovatie op het gebied van VR gaat en met zijn nieuwste uitvinding weet hij het ook weer voor elkaar te krijgen om zich richting menig voorpagina te werken. Maar goed, dat is ook niet zo moeilijk wanneer je vol bravoure aankondigt dat je VR headset de term "Game Over" naar een nieuw niveau tilt.

Nu roept zo'n aankondiging natuurlijk wat vragen op. "Waarom?" is er vanzelfsprekend eentje van. Volgens één van Palmers blog posts is het antwoord vrij simpel: mensen vragen erom. Of ja, mensen vragen hem al geruime tijd of hij Sword Art Online kent en of een real-life versie van diens NerveGear in de lijn der verwachting ligt. Dus ja, waar veel vraag is, is op den duur aanbod.

Palmer Luckey killer VR headset

The popularity of SAO led to massive otaku enthusiasm for Oculus, especially in Japan, which quickly became our 2nd largest market. In turn, the existence of the Rift made SAO itself seem far more plausible and grounded – a story that had been written in a world where VR was a dead technology was now straight out of the gamer hype headlines. This synergy had meaningful impact on our dev kit sales and adoption – literally thousands of people reached out to me asking variations of “Have you seen Sword Art Online? When will you make the NerveGear real?!”. The Oculus SDK was the closest thing to SAO’s World Seed, a software tool that enabled anyone to create incredible VR worlds.

Het dingetje is alleen dat Palmer het hele NerveGear concept maar voor de helft op de rit heeft. Het dodelijke gedeelte is in kannen en kruiken. Daarvoor dienen de drie explosieven die je voorhoofd eraf klappen zodra je een game over scherm krijgt. Het perfect-VR gedeelte is nog in ontwikkeling, iets wat volgens Palmer ook nog wel even kan gaan duren. Maar goed, dat geeft de beste man wel wat meer tijd om dat illegale vuurwerk wat minder opvallend te maken. Op deze manier komt dat ding namelijk nooit door de keuring heen.

Mocht je toch liever blijven leven na een spannend VR avontuur, PlayStation komt binnenkort met diens PlayStation VR2 op de proppen. Die killt alleen je bankrekening.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord