Gameliner logo 20 jaar

Epic Games-CEO kritisch op eigen exclusiviteitsdeals

-

Epic Games CEO Tim Sweeney heeft deze week in een persgesprek toegegeven dat veel van de exclusiviteitsdeals van het bedrijf "geen goede investeringen" waren. Toch ziet hij nog steeds heil in het groeiprogramma voor gratis games.

Sinds de lancering van de Epic Games Store in 2018 heeft Epic een agressieve strategie gevolgd om gebruikers te lokken, onder andere door exclusiviteitsdeals met grote uitgevers als Ubisoft te sluiten. Hoewel sommige van deze deals succesvol waren, hebben veel anderen niet de verwachte resultaten opgeleverd. In 2021 bleek dat Epic waarschijnlijk meer dan $300 miljoen (ongeveer 273 miljoen in euro's) zou verliezen aan deze exclusiviteitsdeals. Aan de andere kant heeft Epic groot succes geboekt met het weggeven van gratis games. Volgens Sweeney is dit een kostenefficiënte manier geweest om nieuwe gebruikers aan te trekken, waarbij ontwikkelaars vaak zelfs een stijging zien in de verkoop van hun betaalde games na het weggeven van een gratis exemplaar. Het bedrijf heeft tot nu toe meer dan 580 miljoen gratis games weggegeven en blijft geloven in deze strategie als een manier om het Epic Games Store-platform nog groter te maken.

Beste Fortnite Skins

Met zoveel games die gratis worden aangeboden, blijft het toch ook wel interessant om te zien wat Epic in de toekomst nog voor ons in petto heeft. Dus uh, we blijven ze toch maar volgen.

Bron: PC Games

Onze aanpoter zit geen moment stil. Ruïneert hij geen levens met League of Legends, dan is hij wel nieuws aan schrijven. Schrijft hij geen nieuws, dan kijkt hij wel eSports. Kijkt hij geen eSports, dan loopt hij wel te ouwehoeren in de Game Over Podcast. Met zijn unieke kijk op de wereld brengt Delano je in contact met de meest interessante en verbijsterende dingen. Kortom als je denkt aan Delano, dan denk je aan DieLano.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord