Steam Deck stijgt behoorlijk in prijs
Het geheugentekort in de game-industrie blijft slachtoffers maken. Valve acht het noodzakelijk om de prijs van de Steam Deck te verhogen.
We zien het overal binnen gameland gebeuren. Na de prijsstijgingen van de consoles, online diensten en games, gaat ook Valve de prijzen opvoeren. De handheld die we kennen als de Steam Deck wordt flink duurder. We krijgen te maken met een prijsverhoging van meer dan 200 euro. De reden wordt door het bedrijf genoemd, maar we kunnen de beredenering van tevoren wel raden: "Deze nieuwe prijzen weerspiegelen de huidige situatie wat betreft componentkosten en andere wereldwijde logistieke uitdagingen binnen de industrie als geheel", aldus de game- en consolemaker. Dit zijn de nieuwe adviesprijzen:
- Steam Deck 512 GB OLED - 779,00 euro
- Steam Deck 1 TB OLED - 919,00 euro
Valve
Is de Steam Deck nog de prijs waard? Laat het ons weten. Deze prijsveranderingen voorspellen niet veel goeds voor de aankomende Steam Machine en Steam Frame. De nieuwe 'pc'-hardware staat op de planning voor dit jaar.
Waar Bram ooit begon als groentje, staat hij inmiddels aan de frontlinie en stuurt hij het redactieteam aan als Content Manager. Hij is overal op, en in, de site terug te vinden: van spraakmakende nieuwsberichten en eigenzinnige reviews tot cataloguswerk en PR. Mocht hij een keer niet met Gameliner bezig zijn, wat zelden voorkomt, dan verliest hij zich in de wereld van horrorgames, actie-RPG’s en sci-fi first-person shooters.
-
TrailerDe brandweer arriveert in Farming Simulator 25's gratis Emergency Pack
Ook op de boerderij gaat het wel eens goed mis. Download nu het gratis Emergency Pack voor Farming Simulator 25 en loop mee met de brandweer.
0 reacties -
NieuwsGTA 6 is uitsluitend singleplayer, geen bericht over GTA 6 Online
Heb je de pre-order van GTA 6 al doorgevoerd? Weet waar je aan begint: de release van Grand Theft Auto VI bedraagt alleen de singleplayer.
9 reacties -
GuideGuide: Update Van harte welkom op de vernieuwde website van Gameliner
Ja, je ziet het goed: er is een nieuwe update uitgerold. We vertellen je graag alles over wat er nieuw is in dit uitgebreide artikel.
367 reacties -
OpinionDe Steam Machine kon op geen slechter moment verschijnen
De droom van Valve en vele gamers is uiteen gespat. Hoe mooi de Steam Machine ook is, de huidige prijs is hij niet waard. Had Valve het anders moeten doen?
16 reacties
Tja sorry maar ik vrees dat ze zichzelf hiermee in der eigen voet schieten... Sony verkoopt ook minder PS5's na de prijs verhoging dus ja, ik denk hier ook. Ik denk ook dat het t m niet meer waard is zo met deze prijs, Switch 2 is t nog meer waard dan maar dat moet je dan maar wel net liggen kwa games, ondanks er op de Switch 2 ook wel meer en meer uit komt.
Ik had de mazzel dat ik voor een relatief koopje de laatste lenovo legion go s steam os heb kunnen bemachtigen bij de MM. Prachtig apparaat en sterker dan een steamdeck plus groter scherm. Dit gaat helemaal nergens meer over joh. Lieve mensen, wees zuinig op je apparatuur. Want een nieuwe aanschaffen is het niet meer waard. En wat betreft eventuele noxt gen? na 2030 is vroeg zat wat mij betreft.
Ja verdorie die had ik nog willen hebben. Laat nu maar zitten dan.
Steamdeck is het echt niet meer waard voor die prijs. Een home console heeft weinig concurrentie maar pc handhelds daarentegen wel. Dit gaat hopelijk ook niet werken.
Tering, dat is nogal wat, €200,-.
Nou veegt The Rock zijn gespierde reet af normaal gesproken met briefjes van €200,-, wanneer The People’s Champ een goeie Great One heeft gelegd. Maar om nou te moeten bezuinigen op het afvegen van je reet, om een Steam Deck af te kunnen tikken, gaat wel heel erg ver.
Kom maar gewoon eens op met die Steam Box overigens…
Ik ben nog altijd heel blij met mijn Steam Deck OLED, maar zou dit bedrag er never nooit voor neerleggen. Dat is het apparaat in mijn ogen simpelweg niet waard. Ik denk dat er nu een grens wordt overschreden door bedrijven die echt sales gaat kosten. Mensen trekken ergens een lijn. Een combinatie van een prijs die mensen niet meer kunnen betalen of niet meer willen betalen.
Steam Machine zal ook wel erg niche worden.
Dit gaat echt een ramp worden voor de gaming industrie. De prijzen schieten de pan uit van bestaande en nieuwe hardware waardoor mensen het niet meer/minder kopen. Ik zie de noodzaak op dit moment ook helemaal niet om een nieuwe console te kopen, er zit nog genoeg rek in.