Review: Final Fight: Double Impact PlayStation 3

-

Met veel plezier speel ik altijd vechtspellen. Naast Street Fighter IV en Soul Calibur IV is er ook nog een heel andere soort fighter, namelijk downloadable games waar ook nog een klein verhaaltje in zit. Ik heb het hier over Final Fight: Double Impact, dat voor €9,99 te downloaden is in de PlayStation Store, en voor 800 Microsoft punten te downloaden is via Xbox Live Marketplace.

Knokken tot je er bij neer valt

Zoals de titel al doet vermoeden zul je in deze game vechten. Dit keer niet 1vs1, maar 1vs een heleboel. Ben jij niet zo van het alleen vechten, dan zit je in deze game ook goed, want met 'n druk op de knop doet iemand anders mee, en kun je gelijk verder gaan met het verhaal. Ikzelf vond de game erg matig om in mijn eentje te spelen, doordat ik van alle kanten werd aangevallen. Het werd stukken interessanter toen ik hem voor de tweede keer uitspeelde in co-op. Jammer genoeg werken de aanvallen niet altijd en kan dat soms voor frustratie zorgen. Moet jij het met je vuisten doen, hebben sommige vijanden vaak een wapen dat je, nadat je een vijand hebt verslagen, kan oppakken om het jezelf makkelijker te maken.

Grafisch niet heel sterk

De game is grafisch niet heel sterk, maar dat maakte mij persoonlijk helemaal niets uit. Als je hem voor het eerst opstart zie je zo'n oude arcadekast staan met een menu ernaast. Start je eenmaal een game op, dan zie je nog steeds delen van de arcadekast, wat het gevoel geeft dat je er ook echt op speelt. Dit wekt een retro sfeer op waar de geluiden ook lekker aan mee helpen. Zo hoor je de hele tijd hetzelfde monotone deuntje en hetzelfde geluidje als je een vijand neerslaat.

Had beter gekund

Dat Capcom erg weinig aan deze fighter heeft gedaan valt soms wel te merken. Ze hebben een leuk decor gemaakt en vereiste online functies als een co-op modus en leaderboards, maar zaken zoals een pauze knop zijn nergens te bekennen. Denk je even te stoppen om wat drinken te halen, dan kun je bij de meeste games op start drukken. Doe je dat hier, dan kom je wel in het menu terecht, maar zullen de vijanden gewoon doorgaan met aanvallen. Hetzelfde geldt voor de houterige besturing. Waar vijanden lekker snel zijn lijkt jouw personage weinig haast te hebben.

Het eindoordeel van Roy Zonneveld

Final Fight: Double Impact is een leuke game om je tijdelijk mee te vermaken, maar na 'n uur spelen heb je het wel gezien. De retro sfeer is erg tof. Zo lijkt het net alsof je op een echte arcadekast speelt en heb je veel monotone geluidjes. Helaas heeft deze fighter een erg houterige besturing en is het belachelijk dat je niet eens een pauzeoptie hebt. Toch heb ik me er wel mee vermaakt, al is de prijs van €9,99 toch wat aan de hoge kant. Snoep er een paar euro af en ik was alle minpunten vergeten en had met meer plezier kunnen gamen.

  • Voldoende
  • Retro sfeer
  • Lekkere actie
  • Geheel in co-op te spelen
  • Besturing werkt niet altijd mee
  • Geen pauze knop

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Final Fight: Double Impact

Ontwikkelaar:

Capcom

Uitgever:

Capcom

Release:

14 april 2010

Reviewscore:

Platforms:

PS3
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord