Review: God Eater Burst PlayStation Portable

Na een jaar lang te hebben gewacht kunnen nu ook wij eindelijk met de game God Eater Burst aan de slag. Natuurlijk had Japan een jaar lang voorrang op ons, maar laat dat de pret niet drukken. Wij hebben namelijk meteen de verbeterde versie van de game God Eater ontvangen. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat de game perfect is, of wel?

Mysterieus

Voordat je daadwerkelijk met de game begint moet je eerst je eigen personage maken. Daarna begint de game pas echt. Het verhaal lijkt op dat moment nog niet echt boeiend. Het komt er op neer dat de mensheid bijna is uitgeroeid door monsters genaamd Aragami. Natuurlijk is er nog een kleine groep mensen over, die de organisatie Fenrir vormt, die deze monsters wil afmaken. Ook jij komt terecht bij deze organisatie en wordt als God Eater opgeleid.

Klinkt allemaal niet echt heel interessant. Eigenlijk is het een soort Monster Hunter-game. Je krijgt elke keer opnieuw de opdracht om een van de Aragami uit te schakelen. Na langer te spelen blijkt er echter iets niet pluis te zijn met de organisatie en dan begint pas echt het mysterieuze en boeiende verhaal. Dan pas begin je te merken dat de game een goed verhaal bevat.

God Arc

Het is echt een wonder hoe ze die dingen in de hand houden, maar de wapens die de God Eaters met zich meedragen zijn nog groter dan zijzelf. Ook jij wordt opgezadeld met een God Arc. Dit wapen is zowel een zwaard als een gun en een monster. Je kunt met een simpele druk op de knop je wapen switchen van zwaard naar gun. Je kunt ook je wapen veranderen in een soort monster dat de Aragami vervolgens flink kan toetakelen.

Dit wapen kun je eindeloos upgraden in de thuisbasis van Fenrir. Zo kunt je, voordat een missie begint, het juiste wapen samenstellen om de missie zo feilloos mogelijk te laten verlopen. Zelfs als de missie feilloos gaat kan deze een eeuwigheid duren. Sommige missies duren een half uur lang. Maar dan ben je ook echt intens bezig. De Aragami versla je niet zomaar. Gemakkelijk is het dus zeker niet, je moet echt zorgen dat je de juiste upgrades meeneemt.

Missies

De game bevat echt enorm veel missies, maar jammer genoeg niet veel gebieden. Je komt vaak in hetzelfde gebied terecht. Gelukkig zien deze gebieden er goed uit. Bij sommige krijg je echter het gevoel dat je op een lege vlakte staat. De monsters zullen je niet om je oren heen vliegen, om het zo maar te zeggen. Je moet ze toch vaak wel eventjes opzoeken.

Grafisch zit de game dus wel netjes in elkaar, maar de besturing is niet al te best. Dat is toch wel een groot minpunt, aangezien de gevechten zo intens zijn en dan wil je niet dat je wordt afgemaakt doordat de camera bijvoorbeeld niet meewerkt zoals jij dat wilt.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

God Eater Burst is een leuke game die echt voor een groot gedeelte draait om het uitmoorden van de Aragami. Daarnaast is het verhaal ook nog eens erg boeiend. Je zult de game dus niet zo snel wegleggen. Je moet alleen wel een echte liefhebber zijn van dit soort games, anders gooi je de game al gauw in een hoekje.

• Boeiend verhaal
  • Intense missies
  • Veel upgrades