Review: Majin: Het Verloren Koninkrijk Xbox 360

Na lang wachten door stakingen van de TNT lag Maijn en het Verloren Koninkrijk eindelijk op m'n deurmat. Benieuwd waar Namco Bandai dit keer weer mee aan zou komen zetten, ben ik begonnen met de game, want zeg nou zelf: op het eerste gezicht komt een game met een gigantische, levende boomstam met een bloementuin op zijn rug niet erg serieus over. Benieuwd of Namco mij van gedachten heeft doen veranderen? Lees dan gauw verder.

Dom, lomp en legendarisch

In de game speel je een dief die op zoek is naar de kracht van de Majin, een legendarische wachter van het koningrijk. Het koninkrijk wordt namelijk bedreigd door het duister en alleen de Majin kan je helpen de wereld te redden. Al gauw vind je de Teoti. Teoti is de laatste Majin. Hij is eigenlijk erg lomp en niet de snuggerste. Hij spreekt namelijk erg krom Engels. Het is eigenlijk net een kleuter die leert praten. Door hem te helpen ontsnappen uit zijn kooi schep je een band met het wezen. Uiteindelijk besluit de Majin dan ook om samen met jou het duister te vernietigen. Of zoals de Teoti zal zeggen: "Samen vernietigen duister."

Er zit echter nog meer achter dit verhaal. Verder in de game kom je namelijk steeds meer te weten over het verleden van de Majin. De game bevat daardoor ook nog eens een stukje diepgang in het verhaal.

Om de duisternis te kunnen vernietigen zul je fruit moeten verzamelen. Ja, je hoort het goed, fruit. De Majin is al zijn krachten kwijt, doordat ze zijn afgenomen door het duister. Zijn kracht zit in het fruit opgeslagen. Natuurlijk zal dit fruit niet gemakkelijk te pakken zijn, want het fruit wordt zwaar bewaakt door vijanden en puzzels.

Verassend goed

Ik had het niet verwacht, maar het aansturen van de Majin werkt ontzettend goed. Jij zult de Majin namelijk moeten aansturen, zodat hij bepaalde acties of aanvallen uitvoert. Eigenlijk had ik verwacht dat het nog wel vaak zou voorkomen dat de Majin niet doet wat jij wilt of dat de lomperik in de weg zou gaan lopen, maar verrassend genoeg werkt dit echt enorm goed. Het gehele spel heb ik eigenlijk totaal geen last gehad van het feit dat je twee personages met 'n controller moet aansturen. Er is dus goed over nagedacht.

Daarnaast zijn de puzzels niet te lang en ga je gauw van het ene naar het andere gebied. Dit zorgt voor voldoende afwisseling in de gameplay. Je zult het puzzelen naar een uitweg daardoor niet snel zat worden, want elke puzzel heeft natuurlijk weer een andere oplossing. Het ziet er ook nog eens allemaal erg mooi uit, wat de sfeer zeker ten goede doet.

Open wereld

Majin en het Verloren Koninkrijk bevat een open wereld. Je zult dus zo nu en dan een groot gebied moeten doorkruizen. Dit gebeurt gelukkig niet veel. Over het algemeen kun je aan een stuk door spelen. Daarbij is het juist wel handig om af en toe terug te komen in verschillende gebieden. Door het spel heen worden de vaardigheden van de Maijn namelijk geüpdate, waardoor je steeds meer gebieden, extra items of upgrades kunt bereiken. Door de mooie graphics en de muziek brengt deze open wereld een leuk sfeertje met zich mee.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

Eigenlijk heb ik geen echte minpunten aan de game kunnen ontdekken. Namco heeft met deze game een erg mooie adventure neergezet. Het is dan ook zeker de moeite waard om deze game in huis te halen, al moet ik zeggen dat ik hem niet gauw voor een tweede keer zou uitspelen. Maar als je van puzzelen houdt met een vleugje actie, dan is deze game erg geschikt voor jong en oud. De wat kinderachtige uistraling maakt deze game juist zo'n succes.

• Mooie graphics
  • Besturing
  • Aansporen van Majin