Review: Might & Magic SHOWDOWN Pc
Al vanaf kleins af aan ben ik omringd met speelgoed. Van auto's tot Mario figuurtjes. Ik maakte er complete slagvelden mee tegen vrienden met hun eigen speelgoed. Nu zijn we heel wat jaren verder en mag ik opnieuw zulke slagvelden creëren met speelgoed. In Might & Magic Showdown maak ik mijn eigen figuurtjes en ga ik daarmee de strijd aan.
Fantastische multiplayer
Als je Might & Magic Showdown in twee woorden moet omschrijven, dan moeten dat toch wel verven en strijden zijn. Het grootste doel van de hele game is uiteraard het strijden zoals je dat gewend bent uit de franchise. De game beschikt zowel over een single- als multiplayer waardoor de game heel erg aanvoelt als een MOBA. In de multiplayer ga je de strijd aan met andere spelers, maar doordat iedereen zijn eigen geverfde characters heeft, voelt iedere strijd weer zoals vroeger met mijn eigen speelgoed. Het is dan ook voor het eerst in tijden dat ik meer tijd heb gestopt in de multiplayer van een game, dan in de singleplayer. Ook de singleplayer is goed gevuld met een rijke campaign modus. Of je nou een potje speelt in de single- of multiplayer, bij beide verdien je in-game geld om nieuwe figuren te kopen waarmee je aan de slag kunt gaan in de Paint Workshop.
Paint Workshop
De Paint Workshop is het onderdeel van Might & Magic Showdown waar ik echt de meeste uren in hebt gestopt. Want de figuren die jij hebt gekocht in de reguliere game, kun je hier je eigen stijl mee geven. Als je start met het verven van de figuren, zie je ze als compleet grijze poppetjes of met een skin zoals het kan worden. Vervolgens is het aan jou en je creativiteit om er prachtige wezens van te maken. Dit wordt je makkelijker gemaakt door de vele opties die de Paint Workshop biedt. Zo kun je er voor kiezen om op zwaarden zelf teksten te schilderen, maar kan je ook gewoon kiezen voor een van de vele materialen. De enige belemmering die je hebt, is dat je vast zit aan de structuur van het figuur. Soms had ik wel eens wat armor net anders willen laten lopen zodat mijn design mooier uit de verf kwam, maar dat kan helaas niet. Toch is dat maar een klein minpuntje in verder een perfect stuk toevoeging aan de reguliere game. Eenmaal klaar met het design van jouw character, is die met een druk op de knop toegevoegd aan de game en kan je met hem de strijd aan.
Grafisch prachtig
Toen ik de game voor het eerst speelde, viel mij op hoe ongelofelijk mooi de game is ondanks dat Might & Magic nog in Early Access fase zit. Wat voornamelijk opvalt, zijn de super fijn afgewerkte figuren. Dit was al opgevallen in de Paint Workshop, maar ook in de game zien ze er fantastisch uit. Ook de gevechten met al zijn particles zien er fantastisch uit. Let wel op, al deze pracht en praal vereist dat je pc van een goede kwaliteit moet zijn om de game te draaien. Nou ben ik verzekerd van een redelijk goede pc, maar toch moest ook ik de instellingen iets terugschroeven om de game volledig soepel te laten draaien.
Gevechten zijn chaotisch
Van Might & Magic zijn wij voornamelijk turn-based gevechten gewend, maar helaas zijn die hier weggelaten en ingeruild voor real-time gevechten. Dit werkt alles behalve soepel en het gebeurde mij vaker dan lief dat ik het gevecht verloor door de chaos die op het slagveld ontstond. Het gekke is dat dit voornamelijk ontstond door de fantastisch uitziende particles. Door de vele aanvallen die over en weer schieten en een camera die niet helemaal soepel loopt, is het overzicht ver te zoeken. Toch moet je in de uiteindelijke versie hier mee moeten dealen, want dit gevechtssysteem is precies wat de developers willen in de game.
Het eindoordeel van Bobby Grasso
Hoewel de game heerlijk speelt en de gevechten online mijn voorkeur hebben boven die van de singleplayer, merk ik toch dat ik de game maar voor 'n ding echt speelde. Ik wilde zoveel mogelijk stijlen proberen op mijn figuren in de Paint Workshop. Gevechten voelden daardoor op den duur een beetje aan als verplichte nummertjes om meer figuren te krijgen. De Paint Workshop is een heerlijke toevoeging waar ik zoveel uren in heb gestopt dat ik veelal schrok van de tijd. Het grootste minpunt van de gehele game zijn toch echt de gevechten. Waarom is er de keuze gemaakt voor real-time-gevechten en is de turn-based stijl achtergelaten? Ik snap het niet en keer daarom maar snel weer terug naar de Paint Workshop om mijn volgende figuurtje te verven.
- Goed
- Paint Workshop
- Grafische pracht en praal
- Multiplayer
- Had ik Paint Workshop al gezegd?
- Gevechten zijn chaotisch
- Gevechten voelen als een moetje
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Release:
19 januari 2017
Reviewscore:
Platforms: