Preview: Assassin's Creed II

Geplaatst: 23 september 2009 18:00

Afgelopen zondag bracht Yordi een bezoek aan Gamekings Live in de MustSee bioscoop te Delft, waar hij de gehele dag werd getrakteerd op games die snel zullen gaan uitkomen (en waar we met veel smart op zitten te wachten). De line-up was er één om van te smullen en Yordi zou Yordi niet zijn als hij deze mooie dag niet met ons deelde in de vorm van een verslag en een preview van de volgende game: Assassin's Creed II

Het is misschien wel de game waar de meningen het meest over verdeeld zijn: het eerste deel van Assassin's Creed. De één kon niet genoeg krijgen van het klimmen, klauteren en het vermoorden van belangrijke personen, de ander had al na een paar kills geen zin meer om verder te gaan met de game. Het grootste punt van kritiek was dat het allemaal veel te repetitief was: het was na een tijdje niet meer dan een routineklus. Deel twee heeft hiervan geleerd en pakt het op een iets andere manier aan. Het vermoorden van mensen gaat meer via een missie-structuur, zoals je dat kent van echte free-roaming toppers als GTA en Saint's Row. De presentatie op Gamekings Live werd (helaas) geopend met footage die de hele wereld al meerdere keren heeft gezien: de gameplay van de E3 van dit jaar. Toch was het wel aardig om het nu echt een keer live mee te maken en de fun in de zaal was groot toen de man van Ubisoft in alle frustratie een nietsvermoedende burger beloonde een messteek tussen haar ribben. Bedoeld of niet, het toont in ieder geval dat het mogelijk is om elk willekeurig persoon, met een gegronde reden of niet, van het leven te beroven. Na de overbekende beelden werden we nog vermaakt met footage van de gamescom, namelijk het level in Venetië. Op het HD scherm van de MustSee bioscoop werd nog maar eventjes duidelijk hoe goed de game er uit ziet. Het is dan wel dezelfde engine als het eerste deel, toch is het weer genieten van al die grafische pracht en vette actie die Assassin's Creed II ons nog dit jaar gaat bieden.

Tekken 6
Darksiders
FIFA 10