Take-Two en Remedy in de clinch over logo design

-

Take-Two Interactive en Remedy Entertainment lijken een akkefietje te hebben en de reden is het logo van Remedy. Uit trademark-papieren blijkt dat Take-Two Interactive - welke GTA 6-ontwikkelaar Rockstar Games onder zich heeft - van mening is dat Remedy's nieuwe logo te veel weg heeft van dat van Rockstar.

Hiermee lijkt Take-Two aan te willen geven dat iedereen die de letter 'R' als logo gebruikt er beter voor kan zorgen dat die letter zodanig afwijkt dat het niet meer op een hoofdletter 'R' lijkt. Volgens het concern van Strauss Zelnick lijkt die hoofdletter 'R' van Remedy Entertainment wel heel erg op die van Rockstar. Of dat zo is, zeg jij het maar.

Remedy Rockstar logo

Tja, in beide gevallen zien we inderdaad de hoofdletter 'R', maar in het ene geval staat er met koeienletters Remedy onder en in het andere geval hebben we te maken met een cursieve letter waar een sterretje aan bungelt. Zelfs het lettertype is anders. Maar goed, volgens Take-Two is het nog steeds uiterst verwarrend. Daarom heeft men dan ook besloten om het gebruik van het logo aan te vechten.

Wat het allemaal extra lullig maakt is de samenwerking die de betrokken partijen met elkaar zijn aangegaan. Max Payne 1 en 2 - welke in het verleden door Remedy zijn ontwikkeld - worden momenteel van remakes voorzien. Remedy neemt het ontwikkelproces op zich, terwijl Rockstar - de huidige eigenaar van de IP - het financiële plaatje verzorgt.

Gezellige boel dus.

Patrick Meurs Columnist

Beeldspraak, woordspelingen en voornamelijk flauwe grappen zijn voor Patrick de dagelijkse kost. Deze Brabantse flapuit neemt nooit een blad voor de mond waardoor zijn mening altijd lekker recht voor de raap is. Gamen kan hij niet en dat vindt hij eigenlijk helemaal niet erg. Sterker nog, hij kan er wel om lachen dat hij in de lobby al gesniped wordt.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord