Uitgever GTA 6 vindt games veel te goedkoop
Volgens GTA 6 uitgever Take-Two zijn games veel te goedkoop. De prijs van een game moet bepaald worden aan de hand van de verwachte uren entertainment die je eruit haalt.
Strauss Zelnick, CEO van GTA 6 uitgever Take-Two, is van mening dat de prijzen van games momenteel heel erg laag zijn, gezien de waarde die ze bieden. Tijdens een gesprek met investeerders besprak Zelnick de fijne kneepjes van Take-Two's prijsmethodologie, waarbij hij de nadruk legde op de relatie tussen de waarde per uur, het verwachte aantal uren betrokkenheid en de waargenomen totale waarde van een game. Hoewel Zelnick erkende dat de industrie consumenten veel waarde biedt, verduidelijkte hij dat dit geen prijszettingsmacht voor uitgevers betekent. Hij benadrukte dat het recente prijspunt van $70 de eerste aanzienlijke prijsverhoging in de industrie in jaren is en merkte op dat Take-Two ernaar streeft om meer waarde te leveren dan waar consumenten voor betalen. Zelnicks perspectief komt overeen met andere leidinggevenden in de industrie, waaronder de president van Capcom, die van mening zijn dat de prijzen van games te laag zijn gezien de stijgende ontwikkelingskosten.
Wat vind jij? Zijn games te goedkoop voor de entertainmentwaarde die ze bieden? Zou een game waar je meer uren aan kunt besteden automatisch duurder moeten zijn dan een kortere game?
Laatste reacties