In een interview met Nowgamer geeft Mike Laidlaw, lead designer van het spel, ons een aantal inzichten in het ontwikkelingsproces van het vervolg op Dragon Age: Origins.
Om mee te beginnen, wanneer je deel 1 importeert, zal de gehele wereld geïmporteerd worden. Niet in fysieke vorm, maar wel in alle keuzes die jouw character uit deel 1 heeft gemaakt.
We look at it as importing the world really. I've always seen Dragon Age as a franchise as about more than any one character. It's about entire an entire span of history and the whole world that's affected by what happens. So that was our approach and I think the importing stays true to that in the sense that the decisions your Warden made and the person they were all affects Dragon Age II. You know, who's in charge of Ferelden, what happened with the Dwarves, who's running Orzammar? All of these things are reflected and accounted for in Dragon Age II.
Verder zul je nog steeds uit maar drie classes kunnen kiezen, echter is het talentsystem behoorlijk aan verandering onderhevig.
We do have a fundamental change there, where in Dragon Age: Origins you would take talents in a chain. You'd have to take talent A to unlock talent B and so on, so it was very linear. With Dragon Age II we've got more a tree structure so you can actually choose multiple paths through different schools of magic, and the thing I'm very excited about is adding the ability to upgrade skills you already have.
Daarnaast reageren je teamgenoten sneller en efficiënter op jouw instructies en bovendien meer stijlvol. Dit moet de game meer een action-RPG feel geven.
Ook keert Morrigan terug en zal The Fade een belangrijke rol spelen in Dragon Age 2. Lees wat Joost vindt van de game in zijn gespeeld.