Review: Angry Birds Mobile

Geplaatst: 10 februari 2011 11:00

De katapult staat klaar. De vogels staan te trappelen om die vieze varkens een lesje te leren! Niemand komt aan de eieren om het vervolgens na te vertellen! Dit is oorlog! Tjielp!

Angry Birds

In Angry Birds, een game ontwikkeld door Rovio Mobile, zijn de eieren van de vogels gestolen door de kwaadaardige varkens. Deze willen er omeletten van bakken! De vogels zijn woedend en gaan op oorlogspad om de varkens te laten boeten voor hun diefstal. De varkens zijn niet helemaal stom en zijn gaan schuilen in primitieven en minder primitieve fortificaties. Daar doe je zelfs als vogel niks tegen. Daarom zetten de vogels hun geheime wapen in: een katapult!

Klaar, Richten, Vuur!

De bedoeling van de game is het kapot bombarderen van de varkens. Dit kan door met je katapult de fortjes van de varkens te slopen om zo de varkens die erin zitten te treffen. Ook kun je de varkens naar het hiernamaals sturen door stukken gebouw op hun hoofd te laten vallen. Je spant je katapult om de kracht te bepalen en je bepaalt de hoogte waarmee je de vogels lanceert. Deze vliegen dan in een boog op de vijand af, om de splinters er vanaf te laten vliegen.

Boos Gevogelte

De forten van de varkens zijn gebouwd van onder andere hout, glas en ijzer, waarbij ze een verschillende mate van stevigheid in de materialen hebben zitten. De vogels hebben weer een aantal verschillende soorten munitie in de vorm van gewone vogels, raketvogels, clusterbomvogels en explosieve vogels. Welke vogels je tot je beschikking hebt verschilt per puzzel.

Het eindoordeel van Joost van Dyck

Angry Birds is qua gameplay niet bijster origineel. De katapult versus kasteelactie is al in menig flash game op internet gebruikt. Wat deze game leuk maakt is de stijl waarin het is uitgevoerd. De blije vogeltjes en de melige muziek bevorderen de feel van de game sterk, waarnaast de f*ck yeah!-factor bij een goede treffer erg veel voldoening geeft. De game schittert goed op de smartphones, waarop de gameplay met de touchscreens erg veel lol geeft. Dus heb je een goeie smartphone? Verwelkom de vogels op je telefoon. De saaie lange trein- of busritjes zullen nooit meer hetzelfde zijn!

• Melige gameplay
  • Aanstekelijke muziek en geluidjes
  • Uiterst verslavend!