Breaking!
Ubisoft kondigt Heroes of Might & Magic: Olden Era aan
22 augustus 2024De geliefde Heroes of Might & Magic franchise keert terug met een compleet nieuw deel. Ubisoft heeft Heroes of Might & Magic: Olden Era aangekondigd!
Tijdens ons tripje naar gamescom is Heroes of Might & Magic: Olden Era aangekondigd. Dit nieuwste deel in de geliefde serie wordt ontwikkeld door Unfrozen. Tijdens mijn ontmoeting met een aantal ontwikkelaars van deze studio, leerde ik dat een groot deel van de studio groot fan is van de HoMM franchise. Je zou zeggen dat dit dus automatisch betekent dat ze wel weten hoe een goede Heroes of Might and Magic-game eruit moet komen te zien. Ik heb in ieder geval drie dingen voor je op een rijtje gezet, waarvan ik denk dat er gegarandeerd voor zal zorgen dat deze nieuwe toevoeging aan de serie een succes wordt.
De kern van Heroes of Might and Magic is de turn-based strategie waarin spelers steden beheren, legers opbouwen en zorgvuldig hun zetten plannen op een strategische map. Resource management, stadontwikkeling, en de balans tussen exploratie en gevecht zijn fundamenteel. Zonder deze elementen verliest de game zijn strategische diepgang en het gevoel van geleidelijke, betekenisvolle vooruitgang.
De nieuwe game moet een verscheidenheid aan resources bieden om te beheren, meerdere stadstypes met unieke gebouwen en eenheden, en een sterke balans tussen verkenning, gevechten en het verzamelen van middelen. Helden moeten impactvolle vaardigheden hebben die in de loop van de tijd groeien, en die verschillende tactische voordelen bieden.
Een ander belangrijk kenmerk van Heroes of Might and Magic is de variëteit aan facties, elk met eigen speelstijlen, eenheden en vaardigheden. De strategische complexiteit en herspeelbaarheid hangen af van deze diversiteit, waardoor spelers kunnen experimenteren met verschillende benaderingen en tactieken.
De nieuwe game moet meerdere, verschillende facties bevatten met unieke eenheidsopstellingen, helden en vaardigheden. Elke factie moet in balans zijn, maar toch onderscheidend aanvoelen, en verschillende strategieën bieden die passen bij diverse speelstijlen. De designs van eenheden en wezens moeten fantasierijk en visueel aantrekkelijk zijn, met behoud van de fantasie-esthetiek die we kennen van de eerdere delen.
De maps zijn het hart van de Heroes of Might and Magic-ervaring, waar spelers gebieden verkennen, resources veroveren en gevechten aangaan. Dit aspect moet rijk, gevarieerd en gevuld met mogelijkheden zijn, zodat verkenning lonend blijft.
Een goede map moet diverse terreinen, verborgen geheimen, neutrale legers en strategische locaties bevatten. De maps moeten doordacht zijn ontworpen om verkenning en tactische beslissingen te stimuleren, met een gevoel van ontdekking en uitdaging die de gameplay boeiend houdt.
Nou, dit zijn alvast drie tips voor Unfrozen om van Heroes of Might and Magic: Olden Era een succes te maken. Uiteraard zijn dit niet de enige belangrijke dingen, we hebben het bijvoorbeeld nog niet gehad over het progressiesysteem, de muziek en esthetiek, de AI voor singleplayercampagnes en de multiplayermogelijkheden, maar dit vormt wel de kern van een goede Heroes of Might and Magic-game. Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat ervan gebrouwen gaat worden!
Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
-
Uitgever:
Ubisoft
Release:
Q1/Q2 2025
Reviewscore:
-
Platforms: