Trailer
Robot en Monster Girl maken opkomst in Invincible VS
28 oktober 2025Halloween nadert en deze speciale feestdag is natuurlijk het perfecte moment voor een bloederige trailer. Bekijk hier Robot en Monster Girl in...
Tijdens gamescom kreeg ik de kans om de eerste demo van Invincible VS te spelen. Het is de eerste grote game in het universum van de populaire animatieserie en comic Invincible en probeert de brute gevechten uit de serie om te zetten naar een competitieve tag fighting-ervaring. Het resultaat is een titel die veelbelovend oogt, maar ook duidelijk laat zien dat dit geen superheldenfeestje voor de hele familie wordt. Je hebt namelijk een bizar aantal combinaties en vaardigheden die je kunt inzetten.

Invincible VS is een tag fighting game waarin teams van drie superhelden het tegen elkaar opnemen. De basis is eenvoudig: je kiest drie personages, wisselt tussen ze tijdens het gevecht en probeert met slimme combinaties de tegenstanders uit te schakelen. Elk personage heeft unieke krachten die nauw aansluiten bij wat fans kennen uit de serie. Mark Grayson, beter bekend als Invincible, vertrouwt bijvoorbeeld op zijn brute kracht en snelheid, terwijl Atom Eve meer gericht is op afstandsaanvallen en controle van het speelveld. De overgangen tussen personages voelen vloeiend en zijn essentieel voor het opbouwen van combo’s die het scherm laten trillen. De verschillende personages hebben ook allemaal unieke interacties met elkaar, wat een leuke extra laag immersie aan de game toevoegt.
Wat de game meteen onderscheidt van andere fighters, is de toon. Dit is geen kleurrijk gevecht, ondanks dat game op het eerste gezicht kleurrijk oogt. Elk gevecht eindigt met bloedspatten, botbreuken en arena’s die zichtbaar schade oplopen. De omgevingen zijn meer dan een visueel effect, ze veranderen het tempo van de match. In sommige gevallen beland je zelfs midden in een ander slagveld, iets wat de ontwikkelaar Destination Arenas noemt. Tijdens mijn speelsessie zorgde een zware klap van Invincible ervoor dat we plotseling van een stadslocatie naar de maan knalden. Het gaf de match niet alleen meer spektakel, maar ook een extra strategische wending. Bijzonder om te zien dat je naast de vele combo's en het wisselen tussen personages dus ook het strijdveld in je voordeel kan laten werken.

Tijdens mijn speelsessie kreeg ik vooral de kans om te experimenteren met de verschillende personages. Tijdens de demo waren Invincible, Atom Eve, Rex Splode, Bulletproof, Thula, Battle Beast en Omni-Man speelbaar. Ik leerde eerst de standaard combo, die je met het spammen van de standaard aanval-knop kunt uitvoeren. De standaard combo is in het leven geroepen, zodat nieuwe of minder ervaren spelers gemakkelijk combo's kunnen maken, zonder dat ze verschillende knoppencombinaties hoeven te leren. Dit is een goed startpunt van een comboreeks, maar is uiteraard niet genoeg. De comboreeks is namelijk een metertje dat langzaam leegloopt. Als je, voordat het metertje helemaal leeg is, een nieuwe aanval succesvol uitvoert, loopt de combo op en begint het metertje weer opnieuw. Spam je echter vaker achter elkaar dezelfde aanval, loopt het metertje sneller terug. Je zult je aanvallen dus moeten afwisselen tussen de light, medium en heavy aanvallen.
Naast de light, medium en heavy aanvallen, kun je middels de schouderknoppen samen met de knoppen voor de normale aanvallen ook nog speciale aanvallen uitvoeren. Ook zijn er Super Moves en Ultimate Moves die je kunt activeren wanneer een daarvoor bestemd metertje vol is gelopen. Deze aanvallen brengen erg veel schade toe en zijn voor elke vechter uniek. Ook brengen ze spectaculaire animaties met zich mee. Daarnaast zijn er verschillende manieren om aanvallen te blokkeren en een tegenaanval in te zetten. Er zijn dus bijna net zoveel verschillende manieren om uit een combo te breken als er aanvallen zijn. Ik heb uiteindelijk een uur aan de demo besteed en ik kreeg zo veel verschillende knoppencombinaties en combo's voor m'n kiezen dat ik er bijna hoofdpijn van kreeg. Het is dus duidelijk dat Invincible VS een game is die je niet zomaar onder de knie krijgt en waar je veel mee moet oefenen om goed in te worden.

De demo van Invincible VS maakte duidelijk dat ontwikkelaar Quarter Up en uitgever Skybound Entertainment serieus mikken op een volwassen fighting game. Het 3v3-systeem voelt als een toffe en logische mechanic voor de game en haar setting, maar de toon en de brute uitvoering geven de game een eigen identiteit. Het is geen lichte instapfighter, maar een titel die duidelijk mikt op spelers die diepgang zoeken in hun matches. Of Invincible VS daadwerkelijk een vaste plek weet te veroveren binnen het competitieve fighting-genre, zal afhangen van de balans en ondersteuning na release. Wat nu al duidelijk is, is dat dit een game wordt die de brute kern van de serie zonder compromissen naar de arena brengt.
Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
Quarter Up
Uitgever:
Skybound Games
Release:
2026
Reviewscore:
-
Platforms:
Trailer
Halloween nadert en deze speciale feestdag is natuurlijk het perfecte moment voor een bloederige trailer. Bekijk hier Robot en Monster Girl in...
Trailer
Omni-Man heeft na een succesvolle periode in Mortal Kombat 1 nog steeds zin om een goed potje te matten. Check hier zijn gameplaytrailer in Invincible VS.
Trailer
Invincible VS is weer een geliefd personage rijker. Battle Beast maakt genoeg slachtoffers tijdens zijn bloederige introductie in de felbegeerde vechtgame.
Trailer
Skybound Games komt met een bloederige 3v3 Tag-team fightinggame Invincible VS, gebaseerd op de serie van Prime Video.