Preview: Red Steel 2

Aangepast: 30 april 2022 20:23

Tijdens de lancering van Wii in 2006 bracht Ubisoft de nieuwe game Red Steel uit. Deze game, met de look-a-like van John Woo in de hoofdrol, werd helaas geen klassieker. Dit kwam mede door de matige besturing en beroerde graphics. Nu, in 2010, komt Ubisoft met een nieuw deel en het lijkt het erop dat deze game wel alle ingrediënten bevat om een topper te worden.

Betere besturing

Red Steel 2 wordt ondersteund door de Wii MotionPlus, wat als voordeel heeft dat de bewegingen beter worden geregistreerd. Zwaai met de WiiMote en het lijkt net of je een echt zwaard in je handen hebt. Ook de kracht van de beweging zal een grote rol gaan spelen. Hoe harder je zwiept, hoe harder de impact op je tegenstander.

Naast het zwaard, krijg je ook een revolver tot je beschikking en met een simpele druk op de B-knop knal je je tegenstanders vol met lood, zodat ze een week lang ijzer zullen schijten. Red Steel 2 is dus niet voor de gamers met een zwak hart bedoeld. Het wapengebruik wordt gelukkig afgewisseld en hoe verder je in de game komt, hoe meer je je wapens kunt upgraden.

Cell-shaded Caldero

De plek des onheils is het woestijnstadje Caldero, ontworpen in cell-shaded stijl, wat naar mijn mening er waanzinnig uitziet. De stad heeft het uiterlijk van het futuristische Wilde Westen met Oosterse invloeden. Onze held zonder naam wordt door onbekende redenen wakker, met zijn voeten vastgebonden achter een motor. Na het verslaan van deze motormuis, krijgt hij het aan de stok met de Jackals, een agressieve motorbende. Wees niet bang dat je het alleen maar hoeft op te nemen tegen deze bende, want er staan nog meer vijanden je te wachten. Wat dacht je van gevaarlijke ninja's?

Niet alleen maar vechten...

Naast het vele vechten, wordt de gameplay ook nog uitgebreid met enkele klim- en klauterpartijen. Helaas hebben we nog niet veel van hier in praktijk gezien, maar het biedt wel de nodige welkome afwisseling om het niet allemaal te repetitief te maken. Afwachten dus...

Voorlopige beoordeling

Het is fijn dat Ubisoft naar ons gamers heeft geluisterd en zich rustig met de ontwikkeling van Red Steel 2 heeft beziggehouden. Het verhaal is nieuw, het uiterlijk en de setting is totaal anders dan de voorganger en met de besturing lijkt het allemaal dik in orde te zijn. Het moet dus raar gaan lopen, wil Red Steel 2 niet de topgame worden die we ervan verwachten.

Red Steel 2 staat gepland voor 25 maart en is te spelen van 16 jaar en ouder.

Packshot Red Steel 2

-