Elke medaille heeft een keerzijde, zo blijkt ook met Xbox Game Pass. Hoewel Microsoft veel geld verdient met deze abonnementsdienst, blijkt dat door Xbox Game Pass de losse verkoop van games minder goed verloopt.
Deze uitkomst is vastgelegd door de Competition and Markets Authority in een verslag over de potentiële overname van Activision Blizzard door Microsoft. In deze rapportage wordt door Microsoft erkend dat de Xbox Game Pass de softwareverkoop kannibaliseert. Wanneer een game wordt toegevoegd aan de abonnementsdienst, zorgt dit een jaar na dato voor daling in verkoopcijfers van de betreffende game. Wat verder opvalt in het verslag, is dat uitgerekend Activision geen fan blijkt te zijn van het uitbrengen van games op Xbox Game Pass. De achterliggende reden is de angst voor tegenvallende verkoop bij grotere releases. Verwacht wordt echter wel dat in de toekomst games van Activision Blizzard naar Xbox Game Pass komen.
Vanwege je cookie-instellingen verschijnt hier nu geen Twitter-plugin.
Microsoft lijkt nog lang niet klaar te zijn met het uitbrengen van games op de abonnementsdienst van Xbox. Recent is bekend geworden dat onder anderen NFL 23 en Atomic Heart naar Xbox Game Pass komen.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Functioneel
Sessie, inlog cookies
Statistieken & gebruik
Google Analytics
Advertenties
Alles wat betreft onze advertenties op de site en gericht op het personaliseren daarvan.
Functioneel
YouTube en diverse social media. Meer details
Spotify
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
Twitch
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
X / Twitter
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
YouTube
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.