Review: Demon Slayer -Kimetsu No Yaiba- The Hinokami Chronicles - Kan beter PlayStation 4

-

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles volgt het eerste seizoen van de gelijknamige manga en anime. De anime en film, die het laatste hoofdstuk van het seizoen omvat, heb ik met enorm veel plezier gekeken. SEGA toonde van de zomer een trailer van Demon Slayer en de game wekte meteen mijn interesse. Demon Slayer is ontwikkeld door CyberConnect2 die een grote serie aan vechtgames van Naruto heeft ontwikkeld. Ik kon mij dan ook geen betere ontwikkelaar voor Demon Slayer bedenken. Na het spelen van de game kan ik jullie vertellen dat de game veel potentie heeft, maar zeker wat verfijning mist.

Kimetsu no Yaiba Tanjiro

The Hinokami Chronicles volgt het verhaal van Tanjiro Kamado. Na het terugkeren van zijn reis, blijkt dat zijn familie is vermoord door een demoon. Zijn zusje Nezuko is de enige die deze gruwelijke moord heeft overleefd, maar helaas is zij veranderd in een demoon. Na een mysterieuze ontmoeting met een man besluit Tanjiro aan te sluiten bij de Demon Slayer Corps in de hoop om erachter te komen hoe hij Nezuko kan redden. Tijdens zijn training krijgt hij opdrachten om verschillende demonen op te sporen en te verslaan. Ook ontmoet hij interessante personages die zijn leven vormgeven.

Demon Slayer bestaat uit acht hoofdstukken, waarvan het laatste hoofdstuk de film Mugen Train omvat. Om de game te spelen hoef je zeker niet de manga gelezen of de anime gezien te hebben. Het verhaal wordt op een duidelijke manier in de game getoond met alle humor van dien. Ieder hoofdstuk bestaat voor een groot deel uit in-game cutscenes in combinatie met stilstaande beelden uit de anime. Net als in de anime zijn de beelden prachtig om te zien met een goed gebruik van kleurencontrast. Je kunt daarbij kiezen voor een Engelse of Japanse voice-over. De Japanse voice-over gebruikt dezelfde stemacteurs als die uit de anime dus Japans was voor mij ook het meest voor de hand liggend.

onbekend

Weinig avontuur, wel veel actie

Naast het bekijken van de cutscenes bestaat er een deel waarin je kunt rondlopen met Tanjiro en zijn vrienden. Alsof een lineaire map nog niet beperkt genoeg is, kun je verder ook niet veel doen in dit gedeelte. Je hebt één doorgaande weg naar je bestemming met hier en daar doodlopende weggetjes waar je aanwijzingen, Memory Fragments en Kimetsu Points kunt vinden. De aanwijzingen geven je meer details over de demonen, Memory Fragments geven je toegang tot andere cutscenes voor meer diepte in het verhaal en Kimetsu Points kun je uitgeven in de Reward Panel om personages, outfits, quotes, foto's en soundtracks te ontgrendelen. De Memory Fragments zijn zeker de moeite waard om te verzamelen, maar het is geen vereiste om verder te gaan met de game. Daarnaast staan al deze verzamelpunten al aangeven op de kaart, wat dit gedeelte eigenlijk kinderspel maakt. Hier en daar kun je met personages praten, maar de conversaties vallen vaak in herhaling waardoor je geneigd bent om zo snel mogelijk naar je bestemming te gaan. Helaas bewegen de personages traag en is er geen mogelijkheid om te rennen.

Tijdens het deel waarin je rond kunt lopen, tref je af een toe een demoon aan waarna je terecht komt in een soort arena met een bijpassend thema uit het hoofdstuk. Deze gevechten zijn vaak simpel, maar toch vermakelijk. Zo kun je normale aanvallen of vaardigheidsaanvallen doen, jezelf verdedigen of ontwijken. De vaardigheidsaanvallen kun je weer combineren met een andere knop voor unieke aanvallen. Daarnaast heeft elk personage zijn eigen specialisme in de elementen vuur, water, wind, aarde en elektriciteit wat je daarin terugziet. Met een speciaal balkje dat je kunt vullen, kun je je personage Boost geven, waarmee je je aanvallen versterkt of een Ultimate Art inzet waarbij je een speciale aanval uitvoert voor extra schade. Sommige gevechten eindigen met een korte in-game cutscene waar je binnen een bepaalde tijd op de knopjes moet drukken die staan aangegeven en een spectaculaire eindaanval uitvoert.

onbekend

Train mee in de Demon Slayer Corps

Anders dan de normale gevechten zijn de baasgevechten wat uitdagender met aanvallen die minder voorspelbaar zijn. Hierbij is het een kwestie van veel ontwijken, aanvallen onthouden en op tijd reageren. Deze gevechten bestaan soms uit een twee-tegen-twee-gevecht, waarbij je kunt wisselen van personage of je tweede personage jou voor een paar seconden assisteert. Ook deze gevechten verlopen soepel en zijn enorm vermakelijk. De unieke aanvallen maken het leuk om elk personage uit te proberen. Demon Slayer geeft je genoeg mogelijkheden om dit te doen, doordat je na het behalen van elk hoofdstuk personages ontgrendelt. De avonturenmodus heb je in gemiddeld tien uur wel uitgespeeld, maar gelukkig kun je nog wel even verder met de game.

Naast de avonturenmodus is er een Versus-modus die ik eigenlijk een stuk interessanter vind dan de gameplay van de avonturenmodus. In de Versus-modus kun je offline trainen in een arena met een personage naar keuze, verschillende uitdagingen behalen voor elk personage, tegen de computer spelen of dit samen in co-op couch met vrienden doen. Daarnaast biedt deze modus de mogelijkheid om online tegen andere mensen te vechten. Hierdoor zie ik de Versus-modus als een (vecht)game op zichzelf. Helaas is de keuze uit personages net iets te beperkt. Er zijn in totaal achttien personages waar je uit kunt kiezen, waarbij je twaalf unieke personages hebt en zes varianten op de personages zoals Tanjiro en Academy Tanjiro. Deze varianten hebben precies dezelfde aanvallen en bewegingen als het originele personage, maar dan met een andere Ultimate Art. Demon Slayer kent nog veel meer interessante personages, dus ik hoop dat er nog updates of DLC's komen die deze beschikbaar stellen.

onbekend

Het eindoordeel van Celine Man

Op bepaalde vlakken bevat de game veel potentie, maar neemt het net teveel hooi op de vork. De avonturenmodus is vrij kort en bestaat grotendeels uit cutscenes. Dit vond ik niet per se vervelend, omdat het verhaal enorm goed is. Alleen kun je beter gewoon de anime en film kijken of de manga lezen in plaats van uren lang te kijken naar een halve anime in een game. Het deel waar je kunt rondlopen is enorm beperkt en daar baal je toch wel van als je eindelijk iets kunt doen. Gelukkig zijn de gevechten dan wel weer vermakelijk en kun je na het uitspelen van de avonturenmodus nog verder met de Versus-modus. Ook hier mist nog net wat verfijning, maar valt te vergeven als Demon Slayer-fan. Voor degenen die niet bekend zijn met de manga of anime zijn er veel betere vechtspellen.

  • Aardig
  • Sterk verhaal
  • Veel humor
  • Goed gebruik van kleuren
  • Interessante baasgevechten
  • Versus-modus is een leuke toevoeging
  • Avonturenmodus enorm beperkt
  • Teveel cutscenes
  • Personages in Versus-modus beperkt

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

Ontwikkelaar:

CyberConnect2

Uitgever:

SEGA

Release:

15 oktober 2021

Reviewscore:

Platforms:

PC
PS4
XONE
PS5
XBS
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord