Review: Cities: Skylines - After Dark Pc

In oktober vorig jaar verscheen After Dark, de eerste uitbreiding van Cities Skylines. After Dark is alleen speelbaar als je de dag- en nachtcyclus uitzet en dan blijft er maar weinig spannends over. Cities: Skylines: Snowfall biedt de game weer een klein beetje perspectief.

Brrrr

Met een gratis update heeft de ontwikkelaar voor iedereen mist en regen toegevoegd aan de game. Met de Snowfall-uitbreiding wordt er sneeuw (duh) toegevoegd, een nieuw speelveld waarin de moeilijkheidsgraad toeneemt naarmate het kouder wordt. Je moet wegen vrij houden van sneeuw. Doe je daar niks aan ligt het verkeer op zijn gat, kan niemand meer een kant op en zakt de gehele economie van je stad als een kaartenhuis in elkaar. Ook de infrastructuur zal afgestemd moeten worden op de extra energiebehoefte in de koude periodes van het jaar, deze opties speel je vrij naarmate je stad groter wordt. Heb je al wat uren in je stad zitten, dan heb je deze mogelijkheden vrij snel tot je beschikking. Wanneer je helemaal opnieuw begonnen bent dan kost het je gewoon enkele speeluren voordat je daadwerkelijk met deze nieuwe elementen van de uitbreiding aan de slag kunt.

Nieuwe voertuigen

Naast de weersomstandigheden zijn er ook nieuwe voertuigen aan de game toegevoegd. Zo is er een sneeuwploeg toegevoegd die de wegen in je stad schoon moeten houden van sneeuw en zijn er trams toegevoegd. Deze trams lossen je file problemen in je stad op, net als de metro, bussen en taxi die reeds beschikbaar waren in Cities: Skylines. Heb je je stad al helemaal volgebouwd dan moet je je stad weer openbreken om de trams door je stad heen te laten rijden. De in- en uitzoomoptie met de muis deed het de eerste tien minuten van het nieuwe spel niet, maar gelukkig had ik mijn toetsenbord nog, mogelijk wordt dit met een patch opgelost. Als ik scrolde kreeg zoomde hij de stad of helemaal in, of helemaal uit (zonder tussenstapjes).

Het eindoordeel van Alex Zweers

Cities: Skylines biedt nog steeds heel veel koele (woordgrap) mogelijkheden die de game erg verslavend maken, Cities: Skylines: Snowfall voegt daar enkele nieuwe mogelijkheden aan toe. Echter wordt het spel door de mist, regen en de sneeuw. Je kunt deze opties uitzetten, maar daarvoor zitten al deze goedbedoelde opties niet in het spel. Buiten dat vind ik de nieuwe mogelijkheden leuk, alleen niet overweldigend, maar aangezien je de uitbreiding voor nog geen 12,99 euro binnenhaalt acceptabel.

• Trams
  • Weersomstandigheden
  • Opties belemmeren het zicht op het bouwen
  • In- en uitzoomen werkt niet lekker (meer)
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Cities: Skylines - After Dark

-

Paradox Interactive