Review: Mini Review - Dragon Ball Z: Kakarot (PS5) PlayStation 5

Geplaatst: 27 januari 2023 12:10

In het jaar 2020 waren we gematigd enthousiast over de release van Dragon Ball Z: Kakarot. Een game die het eens over een andere boeg gooide door Goku en de overige Z-Warriors in een open wereld te plaatsen. Ergens terecht, de last-gen-versies hadden namelijk de nodige issues. Voor een volledig oordeel verwijzen wij je graag door naar onze Dragon Ball Z: Kakarot (PS4) Review. Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder en heb ik besloten om de game toch nog een kans te geven middels de Dragon Ball Z: Kakarot Legendary Edition. Deze deluxe variant is speelbaar op onder andere de PlayStation 5 en komt gepaard met allerlei leuke perks. Benieuwd naar onze herziene conclusie? Check dan nu onze Dragon Ball Z: Kakarot (PS5) Legendary Edition Mini Review!

Dragon Ball Z Kakarot Legendary Edition Review

Mini Review Dragon Ball Z: Kakarot - PlayStation 5

Een nieuwe generatie hardware staat natuurlijk gelijk aan een verbeterde performance. Zo ook met deze PlayStation 5-editie van Dragon Ball Z: Kakarot. De sprong van PS4 naar PS5 heeft de game veel deugd gedaan. Niet alleen zijn de laadtijden aanzienlijk afgenomen, ook de omgeving ziet er beter uit en de game draait aanzienlijk beter. Tegenwoordig is het mogelijk om Dragon Ball Z: Kakarot te spelen op een stabiele 60 FPS in 4K. Wel zo handig, de gevechten zijn namelijk bijzonder hectisch en snel. Het kleurenpallet spat van het scherm en de wereld voelt wat aangenamer aan wanneer je met 60 framepjes per seconden door het beeld schiet.

Een andere mooie bijkomstigheid van deze Legendary Edition is de toevoeging van de DLC’s. We zijn inmiddels aangekomen bij de Season Pass 2 van Dragon Ball Z: Kakarot en ook deze voegt weer een leuke arc toe. Dit keer kruipen we bijvoorbeeld in de taaie huid van Goku’s nogal onaangename vader, Bardock. De DLC is overigens niet bijzonder lang, met zo’n twee uur ben je er namelijk wel doorheen, maar het is een leuke ervaring desalniettemin. Het voegt wat extra jus toe aan een al behoorlijk lange game, iets wat de Dragon Ball-fans wel kunnen waarderen. De game is nog altijd een beetje repetitief, maar ook daar is een nieuwe mechanic voor gemaakt. Bardock is bijvoorbeeld in staat om tientallen vijanden tegelijkertijd te verslaan. Big deal zou je haast denken, maar het maakt wel degelijk een verschil. Gevechten zijn hierdoor namelijk een stuk minder monotoon.

Dragon Ball Z Kakarot PS5 Legendary Edition Review1

Anders nog iets?

Mocht je geen interesse hebben in de verhalen van Trunks en Bardock, dan heb ik nog mooi nieuws voor je. De next-gen upgrade is namelijk volledig gratis voor eigenaren van de last-gen editie. Heb je die nog niet in je bezit, dan tik je deze zo op de kop voor zo’n drie tientjes. Een prima prijs, want dat is dit avontuur zeker waard. Is de game dan volledig vlekkeloos? Nee, een aantal van de originele minpunten zitten nou eenmaal verweven in de base game. Fetch quests en een flinke grind zitten in de core van de game en daar is helaas weinig aan te doen.

Dragon Ball Z Kakarot Legendary Edition Review2

Waar ik mij kan heugen dat ik in 2020 nogal snel klaar was met Dragon Ball Z: Kakarot, heb ik mij in 2023 weer uitstekend weten te vermaken met de Legendary Edition van de game. Er is een flink buts aan content uitgebracht wat bijdraagt aan de totaalervaring. Daarnaast heeft Dragon Ball Z: Kakarot een uitstekende next-gen upgrade gekregen waardoor de game er beter uitziet en stukken beter presteert. De base game kost je tegenwoordig slechts een paar tientjes. Voor die paar tientjes krijg je uitstekend vermaak en een Dragon Ball-ervaring zoals we deze nog niet vaak hebben gezien. Prima aankoop dus!

• Verbeterde performance
  • DLC is over 9.000!!!
  • Meer bang for your buck