Preview: Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed is een serie die voor mij alleen maar vooruitgang heeft geboekt. Het eerste deel liet ons free-roamen met Altaïr door de steden Jeruzalem, Damascus en Akko. De sfeer was in deze game heel goed, maar het werd wel erg eentonig. Het tweede deel liet ons met Ezio in Italië spelen. Deze game was ook nog een stuk gevarieerder dan zijn voorganger. Brotherhood speelde zich grotendeels in Rome af en liet je een groep assassins samenstellen. Ubisoft komt nu met Assassin's Creed: Revelations. Tijdens de gamescom heb ik de game even mogen spelen.

Verhaal
In dit deel zullen voor het laatst met Ezio spelen. Ezio komt erachter dat Altaïr een krachtig wapen heeft opgeborgen. Met dit wapen zou de oorlog tussen de Templars en de Assassins kunnen worden beëindigd. Om dit wapen te bemachtigen heeft Ezio echter een aantal sleutels nodig die verspreid liggen in Constantinopel. Ook zullen we een aantal missies met Altaïr en Desmond spelen.

Multiplayer
Assassin's Creed moet je vooral spelen voor de singleplayer, maar de game bevat ook een multiplayer. Op de gamescom heb ik een potje Death Match kunnen spelen op een kleine map. Hierin is het de bedoeling om zoveel mogelijk targets te killen. Je huidige target staat rechtsboven in beeld. Je krijgt echter niet te zien waar jouw target zich bevind. Je kan tactisch te werk gaan om je target te vinden, maar je kan ook als een kip zonder kop rondrennen, wat bijna iedereen in mijn game deed. Als je genoeg XP hebt verdiend, speel je nieuwe karakters, abilities, perks en meer vrij. De game doet echt zijn best om een goede multiplayer neer te zetten, maar mij draait het toch echt om de singleplayer.

Assassin's Creed: Revelations wordt een veelbelovende game. De verhalen van Ezio en Altaïr zullen eindelijk worden afgesloten, en ik ben zeer benieuwd hoe Ubisoft dit gaat doen. We zullen in ieder geval spectaculaire missies krijgen in een nieuwe open wereld. Ik kan echt niet wachten om met de volledige game aan de slag te gaan. Het is een leuke extra dat de game een verbeterde multiplayer krijgt, maar ik ga de game puur voor de singleplayer spelen.

Assassin's Creed: Revelations verschijnt op 15 november voor de Xbox 360, pc en de PlayStation 3.

Packshot Assassin's Creed: Revelations

15 november 2011