Marvel's Wolverine snijdt de State of Play juni 2026 open

De State of Play wordt meteen afgetrapt met Marvel's Wolverine! Check hier de bloederige gameplaybeelden van Insomniac's nieuwste titel.

Laten we meteen de klauwen uitslaan en genieten van de messcherpe actie. Logan neemt het op tegen mechanisch-geavanceerde huurlingen, maar die zijn natuurlijk geen partij voor de enige echte Wolverine. In de bloedstollende actievolle beelden maakt hij gehakt van deze tegenstanders, maar het zijn niet alleen de Adamantium-kluifen die het zware werk verrichten. Hij gebruikt ook de omgeving om de vijanden te spiezen, vermorzelen en meer. De singleplayer campaign zit vol met iconische X-Men-personages, zoals Jean Grey, Mystique en Sabretooth. De PS5 wordt volledig ingezet om de game tot leven te wekken. Enthousiast? De pre-order gaan later vandaag live!

Marvel's Wolverine is beschikbaar vanaf 15 september 2026 exclusief voor de PS5.

Bram Noteboom
Bram Noteboom Mede-eigenaar & Content Manager
Gemiddelde reviewscore: 3,6/5 169 reviews 5024 artikelen geplaatst

Waar Bram ooit begon als groentje, staat hij inmiddels aan de frontlinie en stuurt hij het redactieteam aan als Content Manager. Hij is overal op, en in, de site terug te vinden: van spraakmakende nieuwsberichten en eigenzinnige reviews tot cataloguswerk en PR. Mocht hij een keer niet met Gameliner bezig zijn, wat zelden voorkomt, dan verliest hij zich in de wereld van horrorgames, actie-RPG’s en sci-fi first-person shooters.

Packshot Marvel’s Wolverine

Ontwikkelaar

Insomniac Games

Uitgever

Sony Interactive Entertainment

Release

15 september 2026

Platforms

PS5
Reacties
Avatar Sottiwotti
Sottiwotti
lvl6 Combo Juggler
2 weken geleden om 08:22

Voel het nog niet helemaal eigenlijk. Ik had de combat toch wel wat gruwelijker verwacht, ziet er tot nu toe maar braafjes uit

0
Avatar Sledge
Sledge
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 13:50

Ik ga dit moddervet vinden, maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit uitdagend gaan houden met die regeneratie van Wolverine...

0
Avatar Xenon
Xenon
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 11:29

Onwijs veel zin in!

0
Avatar MR1980
MR1980
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 08:17

Dit wordt gewoon een lekkere Sony blockbuster maar dan met extreem veel bloed. Ik heb er zin in!

0
Avatar Zonderling
Zonderling
lvl2 Journey Awaits!
2 weken geleden om 07:07

Opzich wel tof, maar af en toe ook wel het gevoel dat ik naar Spiderman kijk met een Wolverine skin. Hoop dat het niet weer dezelfde activiteiten afvinken wordt, want dan gaat het wel echt voelen als een afwerkoefening.

1
Avatar Biertje-erbij
Biertje-erbij
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 09:10

@Zonderling
Dat gevoel had ik juist niet. Dit voelde veel meer lineair en meer gericht op geweld. Spider-Man geeft je toch vooral die volledige vrijheid.

Ik ben wel benieuwd of Wolverine ook leuk is om te spelen, want de beelden gister waren hard maar ook eentonig. Dertig seconden met je messen kills maken en weer een filmpje, dan weer paar kills maken, filmpje. Paar quick time events erbij. Het voelde wel een beetje ouderwets. Maar misschien is dat ergens ook positief.

0
Avatar Anita
Anita
Gameliner
2 weken geleden om 10:42

@Biertje-erbij Die eentonigheid voel ik hier ook een beetje. Ik denk dat het een aanbieding game gaat worden voor mij. Game ziet er namelijk wel vet uit.

0
Avatar TheRock
TheRock
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 00:34

@Biertje-erbij had The Rock ook idd, dat eentonige. Even aankijken maar, al heeft The Great One aardig wat vertrouwen in Insomniac…

0
Avatar Patientzero
Patientzero
lvl8 Achievement Hunter
2 weken geleden om 00:52

Heel tof. Deze ga ik zeker spelen.

0
Avatar Maestro
Maestro
lvl9 NPC 2.0
2 weken geleden om 00:39

Heel tof!

0
Avatar Enge-Heks
Enge-Heks
lvl5 Thread Hunter
2 weken geleden om 00:25

Vind hem wel heel erg als spiderman bewegen.. weinig innovatiefs vrees ik..

0
Avatar ccopx
ccopx
lvl4 Reply Goblin
2 weken geleden om 00:35

@Enge-Heks ja, ik hoop dat we nog wat originele gameplay gaan zien haha

0
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord