Drie van die: Dingen waar ik naar uitkijk in Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Geplaatst:

Een tijdje geleden had ik natuurlijk al de demo van Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin kunnen spelen. Wat ik van dat stukje gameplay vond, kun je lezen in mijn preview van Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. Tijdens gamescom heb ik echter twee hele nieuwe scenario's mogen spelen en kreeg ik wat extra informatie over de game. Na mijn hands-on ervaring kan ik je dan ook vertellen naar welke drie dingen ik straks uitkijk in Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin.

Warhammer Age of Sigmar Realms of Ruin gamescom 4

Eindelijk weer een verhaal

Ik heb altijd gezegd dat goede singleplayer games met een goed verhaal een beetje ontbreken in het huidige gamelandschap. Alle games schijnen gericht te zijn op competitieve gameplay en ingericht te zijn als live service games, zodat je maar gedwongen wordt om zoveel mogelijk te blijven spelen en bij te blijven. Het deed me dan ook deugd om te zien dat ik op gamescom niet een maar twee scenario's uit de verhaalmodus van Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin kon spelen. Het verhaal van Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin volgt de Stormcast Eternals die een speciaal artefact moeten zien te vinden.

Het eerste verhaal was een klassiek rts verhaallevel. De Stormcast Eternals nemen het daar op tegen de Orruk Kruleboyz. Je leert er de fijne kneepjes van de game en er worden op verhalende wijze nieuwe gameplay-elementen geïntroduceerd. Het was niet al te moeilijk en het was een fijne manier om de game te leren spelen. Het tweede scenario was echter een heel stuk leuker. In dit scenario nemen de Stormcast Eternals het op tegen de Nighthaunt. Naast je standaard gameplay, waarbij je je eigen basis moet verdedigen terwijl je die van je tegenstander probeert te veroveren, krijg je in dit scenario de taak om de overhand te behouden op het slagveld. Dit doe je door grote kettingen die op verschillende plekken in de grot vastzitten, aan te vallen en los te maken. Het is dus echt flink jongleren tussen alle verschillende dingen die er op het scherm gebeuren.

Warhammer Age of Sigmar Realms of Ruin gamescom 2

Lekker spelen met de Nighthaunt

Tijdens gamescom is de derde factie van Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin onthuld. Naast de Stormcast Eternals en de Orruk Kruleboyz kun je straks ook spelen met de Nighthaunt. De Nighthaunt zijn en speciaal ondood ras dat op een heel andere manier speelt dan de andere twee facties. Zij hebben namelijk troepen die op zichzelf niet heel erg sterk zijn, maar die wel enorm overweldigend kunnen zijn wanneer ze in grote aantallen samen zijn. De Nighthaunt wordt dus naarmate het gevecht vordert steeds sterker.

Ik heb zelf nog niet met de Nighthaunt kunnen spelen, daar deze factie geen onderdeel was van de gamescom hands-on en ook nog niet in de demo zat die ik een tijdje terug heb gespeeld. Wel heb ik tegen deze factie kunnen spelen in het tweede verhaalscenario. Het was enorm gaaf om te zien dat ze elke keer een stukje sterker en elke keer met meer troepen terugkwamen wanneer ik ze had aangevallen. De hele esthetiek van deze ondode factie is daarnaast natuurlijk ook heel erg tof.

Warhammer Age of Sigmar Realms of Ruin gamescom

Een nieuwe speelmodus

Ik heb hierboven al eens benoemd dat singleplayer content ontbreekt in het huidige gamelandschap en Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin levert dat op nog meer manieren dan alleen de verhaalmodus. Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin kent straks namelijk ook een speciale speelmodus die Conquest heet. Conquest is een singleplayermodus die je een extra uitdaging geeft. Je kunt namelijk uit een van de beschikbare facties kiezen en een reeks scenario's achter elkaar spelen. Elk scenario krijgt echter een van de willekeurig gegenereerde Rule Breaking Twists, waarbij een willekeurig effect aanstaat. Dit zorgt ervoor dat je je factie echt goed moet leren kennen en je moet kunnen aanpassen aan de verschillende mogelijke situaties.

Zelf heb ik Conquest helaas nog niet kunnen uitproberen. Ik heb echter wel sterk het gevoel dat het een speelmodus is waar ik heel wat uurtjes in zal stoppen. Tegen andere spelers spelen is natuurlijk een goede manier om jezelf te meten met andere spelers en te kijken hoe goed je daadwerkelijk in de game bent, maar als je er nog niet klaar voor bent om tegen anderen te spelen, of simpelweg geen zin hebt om dat te doen, zijn de uitdagingen in Conqest een goed alternatief.

Warhammer Age of Sigmar Realms of Ruin gamescom 3

Dit zijn dus drie dingen waar ik naar uitkijk in Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. Gelukkig hoeven we niet meer heel lang te wachten op deze en meer leuke dingen die ons te wachten staan. Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin verschijnt namelijk op 17 november al uit. Ga jij de game oppakken?

Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Informatie bij dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Series

Warhammer

Uitgever

Frontier

Reviewscore

Platforms

Pc, PlayStation 5, Xbox Series

Releasewindow

17 november 2023

Ontwikkelaar

Frontier Developments

Gameliner Awards

-

Lees meer
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord