Review
Sorry We're Closed review - Een nostalgische horror shooter
14 november 2024Claudia ging aan de slag met Sorry We're Closed om te zien of nostalgische horror gameplay met arcade shooterelementen vandaag de dag nog standhouden.
In het tweede deel van Geschiedenis van Gameliner - Back in Business hebben jullie kunnen lezen hoe we ons, na een uitdagende start in 2007, weer wisten op te bouwen en welke belangrijke keuzes we hebben gemaakt. Nu neem ik jullie verder mee in de daaropvolgende jaren, waarin we nog meer groeiden en nieuwe ontwikkelingen doorvoerden.
In de afgelopen tien jaar hebben we bij Gameliner meerdere hoofdredacteuren gehad, ieder met hun eigen stijl en aanpak die een stempel hebben gedrukt op de redactie. Namen als Mark Scheurwater, Nick van Tergouw, Klaas Kuipers, Bart Ruijter en ikzelf hebben het roer al eens in handen gehad en elk van ons heeft op zijn manier bijgedragen aan de groei en ontwikkeling van Gameliner. In 2013 was het echter de beurt aan Ruud, en zijn benoeming als hoofdredacteur bleek een van de beste beslissingen die we hebben genomen. Ruud kwam in 2006 bij Gameliner als nieuwsredacteur en liet al snel zien dat hij meer in zijn mars had. Hoewel hij in 2007 kort een uitstapje maakte, keerde hij al snel terug en groeide hij uit tot een van de belangrijkste redacteuren. Zijn promotie tot eindredacteur was dan ook een logische stap. Nu is hij bijna twee jaar hoofdredacteur, en onder zijn leiding is de redactie naar een hoger niveau getild. Zijn toewijding en visie hebben niet alleen voor continuïteit gezorgd, maar ook voor een frisse impuls binnen het team. We plukken nog dagelijks de vruchten van zijn leiderschap, en ik ben ervan overtuigd dat Ruud Gameliner nog veel verder zal brengen.
Ruud Oomens, de zesde hoofdredacteur van Gameliner
Sinds 2007 hadden we nauwelijks iets veranderd aan de lay-out van de website. Hier en daar voerden we een update door, maar het driekolomsontwerp bleef bestaan, omdat het perfect paste bij onze webshop. Echter, na de sluiting van de webshop in 2012, begon de site er verouderd uit te zien. In augustus 2014 besloten we daarom om de lay-out flink op te frissen. We stapten af van het driekolomsontwerp, maakten de site breder, en voegden nieuwe functies toe, zodat de website weer helemaal bij de tijd is.
We hadden onze bezoekers een gloednieuwe website beloofd, maar het voelde nooit helemaal goed voor ons. Met deze aanpassingen hebben we toch een klein beetje aan die belofte voldaan, maar eerlijk gezegd zijn we zelf nog niet volledig tevreden. We hebben dan ook besloten geen beloftes meer te doen over wanneer de compleet nieuwe site komt, maar ik kan jullie wel verklappen dat we nog steeds hard aan het werk zijn. Wanneer de nieuwe website precies komt? Dat blijft een verrassing, ook voor ons!
Gameliner na het sluiten van de gameshop op 1 augustus 2012
Op 28 oktober vorig jaar vond er opnieuw een feestelijk moment plaats. Nadat ik in 2009 de website had overgedragen aan GameBusiness, kreeg ik in 2014 de kans om Gameliner weer over te nemen van Derk-Jan. Dit betekende dat ik mezelf opnieuw de trotse eigenaar mocht noemen van GameBusiness en natuurlijk van Gameliner.nl. Sinds 1 januari 2015 is GameBusiness ook eigenaar van GameCensor, onze zustersite. Mijn doel is om flink te investeren in Gameliner.nl en GameCensor, zodat beide sites nog beter worden dan ze al zijn. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe website voor Gameliner.nl (ja, ik weet dat we alweer een belofte doen).
Dit was het laatste deel van Geschiedenis van Gameliner - Back in Business. Natuurlijk hoop ik dat er nog veel nieuwe hoofdstukken aan dit avontuur worden toegevoegd. Gameliner is nog lang niet klaar! Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit artikel en dat jullie, als lezers en community, onderdeel blijven uitmaken van de geschiedenis van onze website. Tot slot wil ik iedereen bedanken die in de afgelopen jaren betrokken is geweest bij Gameliner.nl. Ondanks dat we van veel mensen afscheid hebben genomen, heeft iedereen die aan de website heeft gewerkt een bijdrage geleverd aan waar we nu staan. En uiteraard geldt dat ook voor jullie, onze trouwe bezoekers. Jullie maken Gameliner tot wat het is, en daarvoor zijn we jullie ontzettend dankbaar.
Ga naar (het vierde deel) Geschiedenis van: Gameliner - Vijf jaar later.
Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.
Review
Claudia ging aan de slag met Sorry We're Closed om te zien of nostalgische horror gameplay met arcade shooterelementen vandaag de dag nog standhouden.
Downloadnieuws
Gaat 2024 dan toch het comebackjaar voor Unreal Tournament worden? Naast de inclusie in Amazon Prime Video's Secret Level kan je nu ook twee games...
Trailer
De sinistere actiegame Atomfall heeft een releasedatum te pakken. Ontwikkelaar Rebellion deelt de lanceerdatum gepaard met een gloednieuwe gameplaytrailer.
Overzicht
Om dertig jaar Warcraft te vieren heeft Blizzard de Warcraft 30th Anniversary Direct georganiseerd. Hier lees je de belangrijkste nieuwtjes afkomstig...