Review
Sorry We're Closed review - Een nostalgische horror shooter
14 november 2024Claudia ging aan de slag met Sorry We're Closed om te zien of nostalgische horror gameplay met arcade shooterelementen vandaag de dag nog standhouden.
Het is alweer vijf jaar geleden dat ik voor Gameliner een driedelig De geschiedenis-artikel schreef, waarin ik jullie meenam in de geschiedenis van tien jaar Gameliner. Je kunt deel 1, deel 2 en deel 3 op je gemak teruglezen. Gameliner is vandaag vijftien jaar geworden, en daarom leek het mij een leuk idee om de tijdlijn verder compleet te maken met een nieuw deel van De geschiedenis van Gameliner. We gaan chronologisch door de jaren heen.
In september 2015 beëindigen Alex (Gameliner) en Kevin Rombouts (GameCensor, nu Pixelvault) de samenwerking, na een iets langere proefperiode dan bedoeld. De verschillen waren toch te groot tussen beide teams en onze visies. Toch hebben we mooie banden opgebouwd. Patrick Meurs (hoofdredacteur bij GameCensor) maakte in 2017 een overstap naar ons team als redacteur, wat een fijne toevoeging was. Helaas moest Patrick in mei 2019 stoppen, omdat hij zijn privéactiviteiten niet meer kon combineren met schrijven.
Patrick Meurs op gamescom 2018
Eind 2015 namen we afscheid van Justin Meijer als eindredacteur. Justin was jarenlang een belangrijk lid van Gameliner en liet een berg aan content achter. Zijn kritische blik en kennis van games worden nog steeds gemist. Ook Ruud Oomens hing begin 2016 zijn hoofdredacteurschap aan de wilgen, toen hij stage ging lopen bij Ubisoft. Hij werd later PR-manager bij Ubisoft, iets waar hij heel trots op mag zijn.
Justin (links) en Ruud (rechts) op gamescom 2014
Rudy Wijnberg begon zijn carrière bij Gameliner in de zomer van 2015, waar hij zich snel opwerkte tot eindredacteur dankzij zijn sterke journalistieke vaardigheden en leiderschapskwaliteiten. Zijn inzet en visie bleven niet onopgemerkt, en in de zomer van 2017 nam hij het stokje over van Ruud als de zevende hoofdredacteur van Gameliner. Onder zijn leiding bleef de redactie groeien en vernieuwen. Na een succesvolle periode van twee jaar, waarin hij de redactionele koers bepaalde, besloot Rudy in oktober 2019 een nieuwe uitdaging aan te gaan en zich te richten op sales, waar hij zijn expertise op een ander vlak kon inzetten en wat hij nu nog steeds doet.
Rudy op gamescom 2019
De oude website werd met duct tape bij elkaar gehouden, dus in 2014 begonnen de eerste stappen naar een nieuwe. Kevin Rombouts van PixelVault maakte het ontwerp, en onze voormalige front-end developer Gino Abbas bouwde de website. Na veel overleg werd het nieuwe logo ontworpen door Marin, net voordat hij naar Google vertrok. Uiteindelijk bouwden we de site zelf, en op 28 juli 2018 kwam de nieuwe Gameliner-website online.
Gameliner eind 2018
2019 werd een jaar vol veranderingen. Devin de Groot verliet ons, maar begon later zijn eigen podcast, de Gamekast. Peter Scheffer nam na twaalf jaar afscheid om zijn passie te volgen en startte zijn eigen blog, RetroGamePapa. Ook nieuws tijger Kees besloot een andere weg in te slaan en stopte met zijn werkzaamheden. In oktober 2019 trad Patrick Lamers aan als onze achtste hoofdredacteur, waarbij hij Rudy opvolgde, onder wiens leiding hij eerder als eindredacteur had gefungeerd.
Patrick (links) en Rudy (rechts)
Dit is alweer het vierde deel van De geschiedenis van Gameliner, op de vijftiende verjaardag van Gameliner. Het wordt steeds moeilijker om alle gebeurtenissen te herinneren, maar ik ben blij dat ik ze met jullie kan delen. Gameliner blijft een plek waar gepassioneerde gamers hun talenten kunnen ontwikkelen, en ik wil iedereen die hieraan heeft bijgedragen ontzettend bedanken. Laten we samen naar de volgende vijftien jaar toewerken!
Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.
Review
Claudia ging aan de slag met Sorry We're Closed om te zien of nostalgische horror gameplay met arcade shooterelementen vandaag de dag nog standhouden.
Downloadnieuws
Gaat 2024 dan toch het comebackjaar voor Unreal Tournament worden? Naast de inclusie in Amazon Prime Video's Secret Level kan je nu ook twee games...
Trailer
De sinistere actiegame Atomfall heeft een releasedatum te pakken. Ontwikkelaar Rebellion deelt de lanceerdatum gepaard met een gloednieuwe gameplaytrailer.
Overzicht
Om dertig jaar Warcraft te vieren heeft Blizzard de Warcraft 30th Anniversary Direct georganiseerd. Hier lees je de belangrijkste nieuwtjes afkomstig...