Gameliner logo 20 jaar

Geschiedenis van: Gameliner - Vijf jaar later

-

Gameliner bestaat al langer dan je misschien denkt. In dit artikel pakken we het verhaal tien jaar na de start op. Benieuwd hoe het ooit allemaal begon? Check dan ontstaan van Gameliner om alles te lezen over de eerste dagen vol dromen en chaos. Hier duiken we in de jaren daarna: hoe Gameliner uitgroeide tot wat het nu is, welke uitdagingen we onderweg tegenkwamen, en welke momenten écht een gamechanger waren. Dit is het verhaal van een platform dat altijd met gamers zoals jij in gedachten is gemaakt.

Gameliner en GameCensor stoppen samen

In september 2015 beëindigen Alex (Gameliner) en Kevin Rombouts (GameCensor, nu Pixelvault) de samenwerking, na een iets langere proefperiode dan bedoeld. De verschillen waren toch te groot tussen beide teams en onze visies. Toch hebben we mooie banden opgebouwd. Patrick Meurs (hoofdredacteur bij GameCensor) maakte in 2017 een overstap naar ons team als redacteur, wat een fijne toevoeging was. Helaas moest Patrick in mei 2019 stoppen, omdat hij zijn privéactiviteiten niet meer kon combineren met schrijven.

onbekend

Patrick Meurs op gamescom 2018

Justin en Ruud stoppen ermee

Eind 2015 namen we afscheid van Justin Meijer als eindredacteur. Justin was jarenlang een belangrijk lid van Gameliner en liet een berg aan content achter. Zijn kritische blik en kennis van games worden nog steeds gemist. Ook Ruud Oomens hing begin 2016 zijn hoofdredacteurschap aan de wilgen, toen hij stage ging lopen bij Ubisoft. Hij werd later PR-manager bij Ubisoft, iets waar hij heel trots op mag zijn.

onbekend

Justin (links) en Ruud (rechts) op gamescom 2014

Rudy Wijnberg: Van hoofdredacteur naar nieuwe uitdagingen

Rudy Wijnberg begon zijn carrière bij Gameliner in de zomer van 2015, waar hij zich snel opwerkte tot eindredacteur dankzij zijn sterke journalistieke vaardigheden en leiderschapskwaliteiten. Zijn inzet en visie bleven niet onopgemerkt, en in de zomer van 2017 nam hij het stokje over van Ruud als de zevende hoofdredacteur van Gameliner. Onder zijn leiding bleef de redactie groeien en vernieuwen. Na een succesvolle periode van twee jaar, waarin hij de redactionele koers bepaalde, besloot Rudy in oktober 2019 een nieuwe uitdaging aan te gaan en zich te richten op sales, waar hij zijn expertise op een ander vlak kon inzetten en wat hij nu nog steeds doet.

Gameliner Rudy Wijnberg

Rudy op gamescom 2019

Nieuwe website Gameliner

De oude website werd met duct tape bij elkaar gehouden, dus in 2014 begonnen de eerste stappen naar een nieuwe. Kevin Rombouts van PixelVault maakte het ontwerp, en onze voormalige front-end developer Gino Abbas bouwde de website. Na veel overleg werd het nieuwe logo ontworpen door Marin, net voordat hij naar Google vertrok. Uiteindelijk bouwden we de site zelf, en op 28 juli 2018 kwam de nieuwe Gameliner-website online.

onbekend

Gameliner eind 2018

Een nieuw tijdperk: Afscheid van Peter, Devin en Kees en Patrick Lamers benoemd tot hooftredacteur

2019 werd een jaar vol veranderingen. Devin de Groot verliet ons, maar begon later zijn eigen podcast, de Gamekast. Peter Scheffer nam na twaalf jaar afscheid om zijn passie te volgen en startte zijn eigen blog, RetroGamePapa. Ook nieuws tijger Kees besloot een andere weg in te slaan en stopte met zijn werkzaamheden. In oktober 2019 trad Patrick Lamers aan als onze achtste hoofdredacteur, waarbij hij Rudy opvolgde, onder wiens leiding hij eerder als eindredacteur had gefungeerd.

Gameliner Patrick Lamers

Patrick (links) en Rudy (rechts)

Op naar de volgende vijftien jaar

Dit is alweer het tweede deel van De geschiedenis van Gameliner, op de vijftiende verjaardag van Gameliner. Het wordt steeds moeilijker om alle gebeurtenissen te herinneren, maar ik ben blij dat ik ze met jullie kan delen. Gameliner blijft een plek waar gepassioneerde gamers hun talenten kunnen ontwikkelen, en ik wil iedereen die hieraan heeft bijgedragen ontzettend bedanken. Laten we samen naar de volgende vijftien jaar toewerken!

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord