Diverse leden van GSC Game World staan de fans te woord in deze uitgebreide Deep Dive. De content is in te delen via hoofdstukken, wat natuurlijk handig is voor de coverage. Het eerste hoofdstuk toont ons de Zone. De wereld van S.T.A.L.K.E.R. 2 speelt zich af in Tsjernobyl en omgeving - lieftallig de Chernobyl Exclusion Zone genoemd. De vervreemdingszone is een begrip voor ervaren stalkers, maar mocht het je eerste keer zijn: deze locatie is een horrorshow met bovennatuurlijke krachten, gevaarlijke mutanten en vechtende facties. Waarom zou je hier in godsnaam willen zijn? Nou, tussen al het geweld door kun je zomaar artefacten vinden van onschatbare waarde. Een risicvol bestaan - dat is wat je vindt in de Zone. Het is aan de speler om te bepalen waar ze heen gaan en wat voor stalker ze willen zijn. Vrijheid staat dus centraal en de consequenties van jouw daden komen altijd terug.
Het tweede hoofstuk staat in het teken van een quest uit de campaign. We worden op een vrijwel volledige walkthrough getrakteerd, waarin we zien hoe de game speelt. We komen in de Swamps terecht - een herkenbare locatie voor de spelers van S.TA.L.K.E.R.: Clear Sky. Protagonist Skif is een man van weinig woorden, maar wel daden. Hij heeft de taken om een aantal x torens uit te schakelen, zodat het moeras weer een stukje beter benaderbaar wordt. De gunplay staat in de schijnwerpers tijdens deze sectie. We krijgen vooral de combat tegen diverse soorten mutanten te zien, zoals blinde honden, pseudohonden met een roedel aan hallucinaties, wandelende lijken en nog veel meer. In S.T.A.L.K.E.R. 2 moeten spelers het opnemen tegen barre omstandigheden. Je moet te allen tijde een oogje houden op je health, terwijl ook survival-elementen om de hoek komen kijken. Denk hierbij aan honger of het gebrek aan slaap - allemaal beperkingen voor Skif. In de wereld van S.T.A.L.K.E.R. werk je niet met een levelsysteem. Nee, het is de kennis van de omgeving waardoor spelers beter worden in de game. Maar goed, als je een keer een fonkelnieuwe snipergeweer te pakken krijgt, dat helpt natuurlijk ook. Het is weer eventjes geleden dat we de kracht van de natuur hebben mogen aanschouwen, maar de quest wordt hardhandig ten einde gemaakt door een Emission. Terwijl Skif dekking zoekt in een ondergrondse bunker, komen we aan bij de laatste twee hoofdstukken van de Deep Dive.
Het verhaal en de ontwikkeling van S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - daar draaien de laatste twee hoofdstukken om. Ik hou het spoilervrij, geen zorgen. GSC Game World beweert dat er meer dan drie uur aan cutscenes aanwezig zijn in de first-person shooter. Deze dienen voor extra spektakel en context tijdens de cruciale momenten in het plot. Het einde van de stream laat in detail zien hoe ze alles gemaakt hebben. De medewerkers van GSC Game World eindigen met een emotioneel betoog over hoe de ontwikkeling verlopen is. De ontwikkelaar komt oorspronkelijk uit Oekraïne en een deel van de studio's personeelsbestand strijdt nog altijd in de oorlog tegen Rusland.
Vanwege je cookie-instellingen verschijnt hier nu geen YouTube-video.
Ons Brammeke is van alle markten thuis. Is hij niet nieuws aan het pennen, dan staat hij wel voor de camera of hangt hij achter de microfoon voor de Game Over-podcast. Een ding is in ieder geval wel zeker, Bram heeft altijd zijn hart op de tong en schuwt niet weg van een pittige discussie. We noemen Bram dan ook niet voor niets "het wonderkind" hier op de redactie.
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Functioneel
Sessie, inlog cookies
Statistieken & gebruik
Google Analytics
Advertenties
Alles wat betreft onze advertenties op de site en gericht op het personaliseren daarvan.
Functioneel
YouTube en diverse social media. Meer details
Spotify
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
Twitch
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
X / Twitter
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
YouTube
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.