Gerucht: God of War Laufey komt in vroeg 2027 te verschijnen

Volgens een aantal insiders, inclusief journalist Jason Schreier, komt God of War Laufey al in 2027 te verschijnen voor de PlayStation 5.

De State of Play van 2 juni 2026 werd geconcludeerd met de aankondiging van de nieuwe God of War-game, genaamd God of War Laufey. Kratos' vrouw pakt de hoofdrol en de reacties op de game verschillen, maar zijn over het algemeen positief te noemen. Echter, iets waar vriend en vijand het wel over eens is, is dat het gebrek aan een releasedatum of releasewindow opvallend te noemen is. Zeker wanneer diverse insiders eigenlijk al weten wanneer de actiegame komt te verschijnen.

Journalist Jason Schreier van Bloomberg geeft aan dat God of War Laufey 'niet jaren op zich laat wachten'. Hij geeft in een comment daarnaast aan dat het niet 2028 is, dus dan blijft 2027 over. De insider Alir doet er zelfs een schepje bovenop. Hij claimt dat de actiegame in vroeg 2027 komt te verschijnen. Nu vraag je je misschien af: waarom kondigt Sony dat niet aan? Het heeft waarschijnlijk te maken met die kleine indiegame GTA 6. Men is nog steeds niet overtuigd dat de blockbuster van Rockstar niet verder wordt uitgesteld, dus vandaar dat bepaalde informatie binnen de muren van Santa Monica blijft.

God of War Laufey 2027 release

Afijn, we gaan het meemaken. God of War Laufey is exclusief in ontwikkeling voor de PlayStation 5.

Bram Noteboom
Bram Noteboom Mede-eigenaar & Content Manager
Gemiddelde reviewscore: 3,6/5 169 reviews 5038 artikelen geplaatst

Waar Bram ooit begon als groentje, staat hij inmiddels aan de frontlinie en stuurt hij het redactieteam aan als Content Manager. Hij is overal op, en in, de site terug te vinden: van spraakmakende nieuwsberichten en eigenzinnige reviews tot cataloguswerk en PR. Mocht hij een keer niet met Gameliner bezig zijn, wat zelden voorkomt, dan verliest hij zich in de wereld van horrorgames, actie-RPG’s en sci-fi first-person shooters.

Packshot God of War Laufey

Ontwikkelaar

Santa Monica Studio

Uitgever

Sony Interactive Entertainment

Release

-

Platforms

PS5
Reacties
Avatar Maestro
Maestro
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 03:18

Hoop dat de game al snel komt! Nu snel GTA VI uitbrengen dan kunnen alle andere games weer normale releases krijgen.

0
Avatar Mister_Frowdo
Mister_Frowdo
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 23:48

Ik ben eigenlijk heel benieuwd geworden naar deze game tijdens de afgelopen dagen. Het feit dat ik blijf nadenken over het spel en wat ze willen doen met het verhaal en personage, is toch een teken dat het mij nu al beet heeft.

Visueel ziet het er zeker prachtig uit. Mijn kritiek is vooral dat ik een beetje de plechtige toon mis die de oude God of War games wel hadden. Dit wordt nu vervangen door humor, en dat mag, maar daardoor verliest de game een beetje de originele charme. Ook iets minder fan van het kleurenpalet van de Noorse saga, maar iedereen z'n ding!

Hij komt zeker in huis!

1
Avatar Broodje8bit
Broodje8bit
lvl8 Achievement Hunter
2 weken geleden om 21:13

De oude delen waren echt vet maar het verhaal was gewoon afgesloten , en dit zal zeker super vet worden , maar wat mij betreft hadden ze met de 2016 gow en Ragnarock een ander personage als Kratos moeten pakken en een andere naam dan had dit er heel goed ingepast onder een andere reeks die ook hoge ogen gegooid had , heeft altijd gevoeld van we wilden wat anders doen maar we gooien de naam er tegen aan want dat verkoopt.

1
Avatar AceVentura
AceVentura
lvl11 Commander
2 weken geleden om 16:16

Slim of GTA ff af te wachten tot die idd in de winkels ligt, en dan een maand of 3 later GoW uitbrengen.
Al weet ik niet of de gta spelers dezelfde zijn als de GoW spelers want gta is mega super mainstream natuurlijk net als CoD fifa minecraft en dat klote Roblox.
Dus of de games elkaar heel erg in de weg zitten weet ik niet.

0
Avatar TheRock
TheRock
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 15:42

Ligt het aan The Rock, of is Laufey echt een ontiegelijke kutnaam?
Meer een naam voor een Duitse chihuahua die je heel de tijd moet tillen omdat ze te diva is om zelf te lopen…

2
Avatar Sottiwotti
Sottiwotti
lvl6 Combo Juggler
2 weken geleden om 15:50

@TheRock Mee eens, ze hadden de game beter "Faye" genoemd

1
Avatar Juggy-Gameliner
Juggy-Gameliner
Gameliner
2 weken geleden om 15:52

@TheRock de hond in kwestie: 'laufen teef'

6
Avatar NextGenDonkey
NextGenDonkey
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 15:56

@TheRock,

God of War Laufey klinkt een beetje Temu.

2
Avatar Vanduul42
Vanduul42
lvl7 Checkpoint Jeugd
2 weken geleden om 17:06

@TheRock

Laufey of Nál is een figuur uit de Noorse mythologie en de moeder van Loki.

3
Avatar TheRock
TheRock
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 18:50

@Vanduul42 ze doen hun best maar in Noorwegen, The Rock blijft het een kutnaam vinden 😝

1
Avatar TheRock
TheRock
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 18:53

@Juggy-Gameliner dat dus 😂

0
Avatar Mister_Frowdo
Mister_Frowdo
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 23:43

@TheRock

"Nog wat Laufey bij je tomaatjes, schat?"

1
Avatar TheRock
TheRock
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 09:14

@Mister_Frowdo nou als er zo’n schimmel op zit pleurt The Rock ze toch echt liever weg. Schijn je ongelofelijke buiktyfus van te krijgen, om wat er aan de achterkant vervolgens uit komt nog maar niet te spreken… 🤢

1
Avatar Snafu
Snafu
lvl7 Checkpoint Jeugd
2 weken geleden om 09:33

@TheRock
Als je de Noorse mythologie een beetje kent is dit de perfecte naam voor deze game.

0
Avatar Mister_Frowdo
Mister_Frowdo
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 16:46

@Snafu

Zeker! Was ook maar een mopje. Ik kijk wel uit naar de game!

0
Avatar Xenon
Xenon
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 15:36

Dat zou mooi zijn!

0
Avatar Snafu
Snafu
lvl7 Checkpoint Jeugd
2 weken geleden om 15:32

Ik snap het echt niet. Iedereen houdt ook zo rekening met GTA 6 release. Maar dit is een totaal andere game. Liefhebbers van deze serie zitten echt niet te wachten op GTA 6 of zullen sowieso deze game wel kopen. Ongeacht GTA 6 of niet.

1
Avatar Juggy-Gameliner
Juggy-Gameliner
Gameliner
2 weken geleden om 15:56

@Snafu hier toevallig laatst over gehad, maar ik denk dat voor de meer casual speler (die bijvoorbeeld eens per maand of kwartaal een game koopt) de keuze altijd valt op GTA 6. En dan kan je als concurrerende partij eigenlijk niks anders dan die release uit de weg gaan om je product een beetje te redden.

Tuurlijk zijn er fanatieke gamers die meerdere games kopen, maar de meeste verkopen blijven komen van de casual markt en daar is GTA 6 onverslaanbaar.

0
Avatar Snafu
Snafu
lvl7 Checkpoint Jeugd
2 weken geleden om 16:14

@Juggy-Gameliner
Snap zeker wat je bedoeld. Maar ik wil nu ook niet zeggen dat GTA 6 onder de noemer casual game valt. Ze hebben wel al door laten schemeren dat GTA 6 meer in de richting van RDR2 zal op gaan en die wordt ook niet door iedereen gespeeld aangezien het een veel serieuze aanpak en minder arcade is als GTA 5.

Daarom ben ik ook zeer benieuwd hoe deze game valt bij de casual gamer. Ik verwacht namelijk dat het niet voor iedere casual gamer wat is. Zoals wel het geval was bij GTA 5.

0
Avatar Bluehope
Bluehope
lvl5 Thread Hunter
2 weken geleden om 15:09

Prima hoor...Ben erg benieuwd naar deze game!

0
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord