Gerucht: God of War Laufey komt in vroeg 2027 te verschijnen
Volgens een aantal insiders, inclusief journalist Jason Schreier, komt God of War Laufey al in 2027 te verschijnen voor de PlayStation 5.
De State of Play van 2 juni 2026 werd geconcludeerd met de aankondiging van de nieuwe God of War-game, genaamd God of War Laufey. Kratos' vrouw pakt de hoofdrol en de reacties op de game verschillen, maar zijn over het algemeen positief te noemen. Echter, iets waar vriend en vijand het wel over eens is, is dat het gebrek aan een releasedatum of releasewindow opvallend te noemen is. Zeker wanneer diverse insiders eigenlijk al weten wanneer de actiegame komt te verschijnen.
Journalist Jason Schreier van Bloomberg geeft aan dat God of War Laufey 'niet jaren op zich laat wachten'. Hij geeft in een comment daarnaast aan dat het niet 2028 is, dus dan blijft 2027 over. De insider Alir doet er zelfs een schepje bovenop. Hij claimt dat de actiegame in vroeg 2027 komt te verschijnen. Nu vraag je je misschien af: waarom kondigt Sony dat niet aan? Het heeft waarschijnlijk te maken met die kleine indiegame GTA 6. Men is nog steeds niet overtuigd dat de blockbuster van Rockstar niet verder wordt uitgesteld, dus vandaar dat bepaalde informatie binnen de muren van Santa Monica blijft.

Afijn, we gaan het meemaken. God of War Laufey is exclusief in ontwikkeling voor de PlayStation 5.
Waar Bram ooit begon als groentje, staat hij inmiddels aan de frontlinie en stuurt hij het redactieteam aan als Content Manager. Hij is overal op, en in, de site terug te vinden: van spraakmakende nieuwsberichten en eigenzinnige reviews tot cataloguswerk en PR. Mocht hij een keer niet met Gameliner bezig zijn, wat zelden voorkomt, dan verliest hij zich in de wereld van horrorgames, actie-RPG’s en sci-fi first-person shooters.
Platforms
-
NieuwsGod of War Laufey staat al op de planning sinds 2018
Tijdens een interview met CGMagazine laat Deborah Ann Woll los dat God of War Laufey al sinds 2018 op de planning staat bij Santa Monica Studio.
20 reacties -
Breaking!State of Play sluit af met onthulling van God of War Laufey
De State of Play is groots afgesloten met de aankondiging van God of War Laufey. Dit gebeurde met een trailer die meer dan twintig minuten duurt.
105 reacties
Hoop dat de game al snel komt! Nu snel GTA VI uitbrengen dan kunnen alle andere games weer normale releases krijgen.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd geworden naar deze game tijdens de afgelopen dagen. Het feit dat ik blijf nadenken over het spel en wat ze willen doen met het verhaal en personage, is toch een teken dat het mij nu al beet heeft.
Visueel ziet het er zeker prachtig uit. Mijn kritiek is vooral dat ik een beetje de plechtige toon mis die de oude God of War games wel hadden. Dit wordt nu vervangen door humor, en dat mag, maar daardoor verliest de game een beetje de originele charme. Ook iets minder fan van het kleurenpalet van de Noorse saga, maar iedereen z'n ding!
Hij komt zeker in huis!
De oude delen waren echt vet maar het verhaal was gewoon afgesloten , en dit zal zeker super vet worden , maar wat mij betreft hadden ze met de 2016 gow en Ragnarock een ander personage als Kratos moeten pakken en een andere naam dan had dit er heel goed ingepast onder een andere reeks die ook hoge ogen gegooid had , heeft altijd gevoeld van we wilden wat anders doen maar we gooien de naam er tegen aan want dat verkoopt.
Slim of GTA ff af te wachten tot die idd in de winkels ligt, en dan een maand of 3 later GoW uitbrengen.
Al weet ik niet of de gta spelers dezelfde zijn als de GoW spelers want gta is mega super mainstream natuurlijk net als CoD fifa minecraft en dat klote Roblox.
Dus of de games elkaar heel erg in de weg zitten weet ik niet.
Ligt het aan The Rock, of is Laufey echt een ontiegelijke kutnaam?
Meer een naam voor een Duitse chihuahua die je heel de tijd moet tillen omdat ze te diva is om zelf te lopen…
Dat zou mooi zijn!
Ik snap het echt niet. Iedereen houdt ook zo rekening met GTA 6 release. Maar dit is een totaal andere game. Liefhebbers van deze serie zitten echt niet te wachten op GTA 6 of zullen sowieso deze game wel kopen. Ongeacht GTA 6 of niet.
Prima hoor...Ben erg benieuwd naar deze game!