Two Point Campus

  • Ontwikkelaar Two Point Studios
  • Eerste releasedatum 9 augustus 2022
  • Platformen Pc , PlayStation 4 , Xbox One , Nintendo Switch , PlayStation 5 , Xbox Series
  • Genre Simulatie
  • Gameliner score

Interview: Met Two Point Campus director Lewis Brundish en art director Mark Smart

Nog een paar maanden wachten en dan openen officieel de deuren van Two Point Campus! Voor de release mocht ik met een bèta-versie van de game aan de slag en sprak ik met artdirector Mark Smart en director Lewis Brundish over Two Point Campus.

Two Point Campus1

Hoe zijn jullie bij Two Point Games komen te werken?

Mark Smart: Ik werkte eerst bij Lionhead Games, de ontwikkelaar van onder andere de Fable-franchise. Toen bekend werd dat de studio ging sluiten, werd ik benaderd door het toenmalig hoofd van Lionhead, Mark Webley. Hij vertelde mij dat hij een nieuwe studio ging oprichten en of ik daar wilde gaan werken. Natuurlijk zei ik meteen ja!

Lewis Brundish: Voor mij geldt hetzelfde verhaal. Veel Two Point Games-medewerkers hebben een gewerkt bij Lionhead Games en zijn na de sluiting met Mark Webley begonnen bij Two Point Games. Je kan het Lionhead DNA terugzien in onder andere de humor van Two Point Hospital en Campus.

De Two Point-games hebben een herkenbare art style hoe is die ontstaan?

Mark Smart: Nou toen Two Point Games begon met het ontwikkelen van Two Point Hospital was het team nog heel klein. Ik was toen de enige artiest in dienst en moest het zelf uitdenken en maken. Daarom koos ik voor een simpele, cartoonachtige stijl die makkelijk in elkaar te zetten was en waar de expressies van de personages duidelijk op te zien waren. Dat heeft goed uitgepakt en past ook goed bij de humor van de games.

Lewis Brundish: We hebben op de art style van Two Point Hospital verder gebouwd in Two Point Campus. Naast verbeteringen hebben we ook aan de expressiviteit van de personages gewerkt. Die zijn nu beter dan ooit!

Two Point Campus2

Wat maakt Two Point Campus anders dan zijn voorganger naast de universiteit-setting?

Mark Smart: Veel mensen denken dat Two Point Campus hetzelfde gaat zijn als Two Point Hospital alleen dan op een universiteit, maar eigenlijk is dat totaal niet waar. Natuurlijk zitten er dezelfde elementen en humor in Two Point Campus, alleen is de focus totaal anders. Waar je in Two Point Hospital je werknemers goed moest managen, moet je nu je studenten onderhouden en begeleiden. Ook geven we de speler in Two Point Campus veel meer vrijheid. Waar je in Two Point Hospital alleen al in bestaande kamers kon bouwen, kan je in Campus je universiteit uitbreiden en zelfs van de grond opbouwen als je dat wilt.

Lewis Brundish: Je moet ook bedenken dat in Two Point Hospital mensen binnenkwamen met een ziekte en na genezing meteen weer weggingen. De studenten in Two Point Campus blijven drie jaar op jouw universiteit. Dit zorgt voor andere behoeftes. Studenten in Two Point Campus willen naast les bijvoorbeeld ook entertainment en een goede slaapplek hebben. Of een plek waar ze kunnen feesten. Daarnaast leidt elke student een eigen leven. Ze vormen vriendschappen en vinden als je de juiste items gebruikt zelfs de liefde. Daarnaast kan jouw universiteit ook een rivaal krijgen wiens studenten soms jouw campus binnenvallen om progressie te verstoren.

Welke andere werkomgevingen kunnen volgens jullie ook werken in een Two Point-game?

Mark Smart (lachend): Allemaal!

Lewis Brundish: Laten we het erop houden dat elke werkomgeving die jij en de fans zelf bedacht hebben waarschijnlijk al ergens op een whiteboard in de studio hangt voor mogelijk toekomstig gebruik.

Two Point Campus3

Keren de ziektes uit Two Point Hospital terug naar Two Point Campus?

Lewis Brundish: Er is een genezingskamer die spelers in hun universiteiten kunnen plaatsen. Soms kan het zo zijn dat er studenten binnenkomen met een bekende ziekte uit Two Point Hospital, maar is het ook mogelijk dat ze met een ziekte binnenkomen die fans nog nooit eerder gezien hebben.

Als je een Two Point Campus opleiding mocht doen in het echt welke zou dat zijn?

Mark Smart: Ik zou kiezen voor de ridderopleiding. Puur omdat ik dan de mogelijkheid krijg om in een harnas rond te lopen.

Lewis Brundish: Ik vind ze allemaal leuk, maar ik zou gaan voor de koksopleiding daar. Wie wil er nou niet reusachtige pizza’s en andere gerechten kunnen maken en opeten!

Two Point Campus Pizza

Bedankt Mark en Lewis voor het leuke interview! Two Point Campus verschijnt 9 augustus op de Nintendo Switch, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One, pc , Mac en PlayStation 5. Wil je gameplay zien van Two Point Campus? Klik dan hier voor de 15 minutes of!

Over auteur Jolien Mauritsz

Jolien Mauritsz Jolien mag dan wel poeslief ogen, maar onder dat schattige laagje zit een ongekende nieuwstijger. Deze dame weet van alles wel wat en schuwt er geen moment voor om haar mening keihard op een presenteerblaadje te serveren. Televisie, films, games, series of zelfs talkshows, Jolien weet letterlijk alles. Nee nee, echt alles! Geloof je ons niet? Stel d’r maar op de proef!

Reacties

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?