Review
Review: Dead Rising 4 Xbox One
17 december 2016Frank West was al bezig met zombies slachten in Dead Rising lang voordat het een hype was. Ok', hij was er nog niet zo vroeg bij als Chris Redfield of...
Capcom heeft bekend gemaakt dat zij 40 miljoen verlies hebben geleden dankzij hun studio in Vancouver, verantwoordelijk voor onder andere Dead Rising. De situatie was reeds bekend dat het minder goed ging, maar Capcom komt nu naar buiten met de cijfers.
De studio in Vancouver heeft eerder te maken gehad met een inkrimping van het personeelsbestand met ongeveer 30 procent. Men gaf echter wel aan dat dit vrij standaard is, wegens optimalisaties van het team. Dit had tot gevolg dat een aantal projecten geannuleerd moesten worden. De totale waarde van deze maatregelen was ongeveer 40 miljoen dollar. Helaas heeft dit als gevolg dat de gehele studio inmiddels moet sluiten. Tijdens het uitwerken van dit bericht, volgde namelijk de update van de sluiting. Alle lopende projecten worden stopgezet. Capcom gaat zich concentreren op de ontwikkeling van titels in Japan.
Voor mijn werk werk ik in de commerciële HR sector en zijn personele wisselingen vrij normaal. Daarom sta ik ook nooit te kijken van dergelijk verloop in de games-sector. Wel ben ik benieuwd of dergelijke financiële gevolgen als normaal worden beschouwd. Immers, wij de gamers betalen de prijs uiteindelijk toch?
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
Capcom Production Studio 1
Uitgever:
Capcom
Release:
6 december 2016
Gameliner Awards:
Beste game van 2016Reviewscore:
Platforms: