Ontwikkeling Perfect Dark lijkt niet geweldig te gaan

-

De ontwikkeling van de nieuwe Perfect Dark-game verloopt schijnbaar niet van een leien dakje. The Initiative, de nieuwe gamestudio van Microsoft die is opgezet om Perfect Dark te maken, heeft het afgelopen jaar een leegloop van belangrijk personeel gezien.

Dat claimt de website Video Games Chronicle op basis van allerlei gesprekken met insiders, maar ook uit analyse van LinkedIn-profielen van werknemers die dat personeelsverloop bij de studio onthullen. De timing van deze vertrekken liep overigens samen met de beslissing van Microsoft om Crystal Dynamics aan boord te halen om het spel mee te ontwikkelen.

Volgens VGC gaat het in totaal om ongeveer 34 mensen, waaronder game director Dan Neuburger, design director Drew Murray en lead level designer Chris O’Neill. In het VGC-artikel wordt uitgebreid toegelicht wie allemaal is vertrokken en wie op dit moment nog werkzaam is bij The Initiative.

Het rapport bevat ook enkele anonieme opmerkingen van voormalige medewerkers. Ze beweren dat de ontwikkeling pijnlijk traag vooruitging en dat hun invloed op creatieve beslissingen te beperkt was. Zo voelden ze zich niet gehoord over belangrijke kwesties zoals ontwikkelingsprioriteiten, projectplanning en teampersoneel.

Het doet alleszins vermoeden dat de rol van Crystal Dynamics binnen de ontwikkeling veel groter is dan vooraf verwacht, terwijl al deze moeizame omstandigheden er wellicht voor zorgen dat deze game achter loopt op schema en de release nog ver weg is. Al is dat vooralsnog speculatief.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Perfect Dark

Ontwikkelaar:

The Initiative

Uitgever:

Xbox Game Studios

Release:

Onbekend

Reviewscore:

-

Platforms:

PC
XBS
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord