XCOM-directeur en studiohoofd stoppen bij Firaxis
Jake Solomon heeft besloten Firaxis na meer dan twee decennia te verlaten. Hij was de director van Marvel's Midnight Suns en de XCOM franchise.
Solomon is niet de enige die dit besluit heeft genomen. Ook studiohoofd Steve Martin gaat het bedrijf na 25 jaar verlaten. Uitgever 2K deelde dit nieuws onlangs. Martin wordt vervangen door voormalig hoofd bedrijfsvoering Heather Hazen. Het vertrek volgt op de teleurstellende start van Marvel's Midnight Suns, maar het is niet duidelijk of er een verband is. Jake Solomon deelde op Twitter ook zijn eigen statement over zijn vertrek bij Firaxis. "Ik begin aan een nieuw hoofdstuk; maar ik ben ongelooflijk dankbaar dat ik de kans heb gekregen om mijn dromen te vervullen bij Firaxis Games," aldus Solomon. "Ik ben iedereen dankbaar die heeft genoten van XCOM en Marvel's Midnight Suns, en mijn ontwikkelings- en uitgeefpartners die hebben geholpen om die games tot leven te brengen." In een vervolgverklaring op Twitter zei Solomon dat het werken aan XCOM en Marvel twee "levenslange dromen" waren geweest. "Ik ben Sid eerst en vooral dankbaar dat hij me heeft onderwezen. Als ik ooit half zo goed ben als hij, ben ik twee keer zo goed als nu." Hij zei verder: "Ik hield van het ontwerpen van tactische turn-based games, maar het is tijd voor andere, slimmere mensen om die ruimte vooruit te duwen."
De meest recente XCOM-game, spin-off Chimera Squad, kwam in 2020 uit voor pc. Het laatste volledige deel, XCOM 2, verscheen al in 2016.
Laatste reacties