Kratos werd ooit een ander lot toebedeeld in Ragnarök

-

Het had niet veel gescheeld of we hadden een stuk minder tijd met Kratos mogen doorbrengen in God of War: Ragnarök. Volgens Santa Monica Studio's Matt Sophos lagen er ooit plannen op tafel om Kratos' dood - welke in God of War soort van werd voorspeld - vroeg in Ragnarök te laten gebeuren, maar werd dat plan toch weer aan de kant geschoven.

In een tête-à-tête met MinnMax legt Matt in geuren en kleuren uit hoe Santa Monica Studio uiteindelijk tot het besluit kwam om niet verder in te haken op de voorzet die het einde van God of War in 2018 gaf. Voor degenen die deze game nog niet hebben gespeeld, spoiler alert: een muurschildering voorspelt uiteindelijk dat Kratos het loodje gaat leggen. Volgens Sophos had men ook al een heel scenario bedacht om dit onfortuinlijke lot aan de speler te presenteren gedurende Kratos' handgemeen met Thor aan het begin van Ragnarök.

There was the earliest, earliest draft of an outline that we had come up with, that we took to [director Eric Williams],” doelende op het concept om Kratos vroeg in Ragnarök te laten sterven. “And so, he was gonna die, and then it wasn’t a permanent death. What was going to happen – and I don’t care, we can tell this, because it doesn’t happen any more so this is all fan fiction at this point – he would get pulled out of Hell, essentially, by Atreus".

Hoewel dit nog best had kunnen werken, ging Santa Monica Studio uiteindelijk toch de richting op die de meesten van ons inmiddels kennen. Daar had het ontwikkelteam - inclusief Eric Williams - uiteindelijk twee behoorlijk aannemelijke redenen voor.

“Eric was like, ‘I don’t want to do that, Kratos has died and come back from it too many times, and it’ll feel a little bit too ‘oh, you said he was gonna die and oh, you just killed him but he came right back. The hook, the emotion, wasn’t really going to be there, and he was absolutely right, and so that’s why it didn’t last very long.”

God of War Ragnarok Thor

De tweede reden achter het gekozen pad heeft meer te maken met het maken van een statement rondom het kiezen van een pad. Volgens Sophos was vormde het afwijken van een bepaald noodlot ook een wijze les. De Noorse mythologie leunt hevig op het lot en profetieën en door in een game als God of War: Ragnarök te laten zien dat een profetie niet allesbepalende is, wilde Santa Monica Studio de les overbrengen dat je zelf de baas bent over je eigen leven en lot.

“Nothing is written that can’t be unwritten, as long as you’re willing to make changes in your life then you’re not bound to fate. And so when we landed on that, when we know that was the story we wanted to tell, we knew that Kratos couldn’t die. Because then it would be like, ‘well, are we just going to say that Kratos couldn’t change?’ And that would suck.”

Nou, Santa Monica Studio, wees blij dat je de keuze hebt gemaakt om Kratos springlevend te houden. Vraag maar eens aan Naughty Dog hoe blij de fans waren met de vroegtijdige dood van Joel in The Last of Us: Part II.

Bron: MinnMax
Patrick Meurs Columnist

Beeldspraak, woordspelingen en voornamelijk flauwe grappen zijn voor Patrick de dagelijkse kost. Deze Brabantse flapuit neemt nooit een blad voor de mond waardoor zijn mening altijd lekker recht voor de raap is. Gamen kan hij niet en dat vindt hij eigenlijk helemaal niet erg. Sterker nog, hij kan er wel om lachen dat hij in de lobby al gesniped wordt.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot God of War: Ragnarök

Ontwikkelaar:

Santa Monica Studio

Uitgever:

Sony Interactive Entertainment

Release:

9 november 2022

Reviewscore:

Platforms:

PC
PS4
PS5
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord