Drie van die
Drie van die: Redenen om God of War Ragnarök: Valhalla op te pakken
16 december 2023God of War: Ragnarök heeft een gratis DLC gekregen. Lees hier Drie van die redenen om de DLC Valhalla op te pakken.
Het had niet veel gescheeld of we hadden een stuk minder tijd met Kratos mogen doorbrengen in God of War: Ragnarök. Volgens Santa Monica Studio's Matt Sophos lagen er ooit plannen op tafel om Kratos' dood - welke in God of War soort van werd voorspeld - vroeg in Ragnarök te laten gebeuren, maar werd dat plan toch weer aan de kant geschoven.
In een tête-à-tête met MinnMax legt Matt in geuren en kleuren uit hoe Santa Monica Studio uiteindelijk tot het besluit kwam om niet verder in te haken op de voorzet die het einde van God of War in 2018 gaf. Voor degenen die deze game nog niet hebben gespeeld, spoiler alert: een muurschildering voorspelt uiteindelijk dat Kratos het loodje gaat leggen. Volgens Sophos had men ook al een heel scenario bedacht om dit onfortuinlijke lot aan de speler te presenteren gedurende Kratos' handgemeen met Thor aan het begin van Ragnarök.
There was the earliest, earliest draft of an outline that we had come up with, that we took to [director Eric Williams],” doelende op het concept om Kratos vroeg in Ragnarök te laten sterven. “And so, he was gonna die, and then it wasn’t a permanent death. What was going to happen – and I don’t care, we can tell this, because it doesn’t happen any more so this is all fan fiction at this point – he would get pulled out of Hell, essentially, by Atreus".
Hoewel dit nog best had kunnen werken, ging Santa Monica Studio uiteindelijk toch de richting op die de meesten van ons inmiddels kennen. Daar had het ontwikkelteam - inclusief Eric Williams - uiteindelijk twee behoorlijk aannemelijke redenen voor.
“Eric was like, ‘I don’t want to do that, Kratos has died and come back from it too many times, and it’ll feel a little bit too ‘oh, you said he was gonna die and oh, you just killed him but he came right back. The hook, the emotion, wasn’t really going to be there, and he was absolutely right, and so that’s why it didn’t last very long.”
De tweede reden achter het gekozen pad heeft meer te maken met het maken van een statement rondom het kiezen van een pad. Volgens Sophos was vormde het afwijken van een bepaald noodlot ook een wijze les. De Noorse mythologie leunt hevig op het lot en profetieën en door in een game als God of War: Ragnarök te laten zien dat een profetie niet allesbepalende is, wilde Santa Monica Studio de les overbrengen dat je zelf de baas bent over je eigen leven en lot.
“Nothing is written that can’t be unwritten, as long as you’re willing to make changes in your life then you’re not bound to fate. And so when we landed on that, when we know that was the story we wanted to tell, we knew that Kratos couldn’t die. Because then it would be like, ‘well, are we just going to say that Kratos couldn’t change?’ And that would suck.”
Nou, Santa Monica Studio, wees blij dat je de keuze hebt gemaakt om Kratos springlevend te houden. Vraag maar eens aan Naughty Dog hoe blij de fans waren met de vroegtijdige dood van Joel in The Last of Us: Part II.
Beeldspraak, woordspelingen en voornamelijk flauwe grappen zijn voor Patrick de dagelijkse kost. Deze Brabantse flapuit neemt nooit een blad voor de mond waardoor zijn mening altijd lekker recht voor de raap is. Gamen kan hij niet en dat vindt hij eigenlijk helemaal niet erg. Sterker nog, hij kan er wel om lachen dat hij in de lobby al gesniped wordt.
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Series
Uitgever
Sony
Reviewscore
Platforms
PlayStation 4, PlayStation 5
Releasewindow
9 november 2022
Ontwikkelaar
Santa Monica Studio
Gameliner Awards
-
Drie van die
God of War: Ragnarök heeft een gratis DLC gekregen. Lees hier Drie van die redenen om de DLC Valhalla op te pakken.
Trailer
Gratis DLC voor God of War: Ragnarök is onderweg! Over een paar dagen kun je aan de slag met Valhalla.
Nieuws
Er is een nieuw update beschikbaar voor God of War: Ragnarök. Deze brengt New Game Plus naar de game.
Nieuws
God of War Ragnarok is tijdens De DICE Awards in de prijzen gevallen. De Sony Santa Monica studio mocht er zeven mee naar huis nemen.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.