BAJA: Edge of Control

  • Eerste releasedatum 26 september 2008
  • Platformen Xbox 360 , PlayStation 3
  • Gameliner score

Review: BAJA: Edge of Control - PlayStation 3

Stel je eens voor. Je staat in de supermarkt. Je ziet twee merken chips voor je staan, allebei paprikasmaak. Welk merk chips is nou de lekkerste? Of welke is de smerigste? Er is maar 'n manier om daar achter te komen en dat is ze allebei proberen!

Zoals jullie weten heb ik een paar dagen geleden MotorStorm: Pacific Rift voor jullie gereviewed. Toevallig, maar waar kreeg ik een paar dagen erna een game van hetzelfde genre opgestuurd. BAJA: Edge of Control is een modderracer die zichzelf iets serieuzer neemt dan zijn concurrent. Welk merk zal het beste zijn? Lees snel verder.

Ergens in Mexico

BAJA 1000 is een evenement dat echt bestaat. Het vindt elk jaar plaats in Mexico en het is 100 procent off-road. Het gaat bij dit evenement niet om wie eerste wordt van alle type voertuigen, maar welke eerste wordt van 'n specifiek type voertuig. Het is altijd een grote chaos. Het evenement speelt al sinds 1962 en kent altijd vele deelnemers. Hoog tijd om er een game van te maken dus!

Plezier


Helaas zijn de ontwikkelaars vergeten waar een game meestal om draait. Plezier. Ik heb deze game een tijdje gespeeld en ik kon echt niet inzien waarom mensen dit leuk zouden vinden, of waarom ontwikkelaars dit leuk zouden vinden. Daarom heb ik even in het woordenboek opgezocht wat plezier nou ook alweer betekende;

Plezier: genoegen; blijdschap; pret; vermaak; zijn ~ wel op kunnen, het niet prettig hebben.

Dit is een greep van woorden waar plezier nou echt voor staat en met geen van deze woorden kan ik BAJA: Edge of Control identificeren. Maar laat ik even wat meer over de game vertellen.

Genoeg is genoeg

De game kent genoeg modi en voertuigen. Je kunt zelfs de BAJA 1000 naspelen in de BAJA gamemode. Deze modus klinkt op eerste gezicht leuk. Maar de kortste BAJA race duurt 'n uur. E'n uur rijden door eindeloze woestijnen waar maar geen einde lijkt te komen. En dan te bedenken dat de BAJA 1000 3 uur duurt! Daarnaast heb je ook nog de standaard circuit- en rallyraces en een carrièremodus. Tenslotte mag de multiplayermodus natuurlijk ook niet ontbreken.

De besturing van de game is, laat ik het zo zeggen, onbestuurbaar. De auto is veel te gevoelig en je slingert zo de baan af. Het is wel realistisch, maar niet op een leuke manier realistisch.

Spetter voor spetter

Grafisch vind ik de game zeker redelijk. Je kunt het vergelijken met andere games van nu. De omgevingen zijn wel vaak hetzelfde en de voertuigen gaan niet op zo'n spectaculaire manier kapot, maar voor de rest ziet het er goed uit.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

BAJA: Edge of Control probeert het, maar kan het niet. De game kent genoeg modi, maar geen enkele weet echt lang te boeien. Voertuigen zijn er in overvloed en ook de graphics zijn niet slecht. Helaas ontbreekt hetgeen wat een game leuk maakt en dat is plezier hebben. En dat toch essentieel voor een positieve beoordeling.

  • Pluspunten
  • Graphics
  • Realisme
  • Genoeg modi
  • Minpunten
  • Geen boeiende modi
  • Realisme
  • Niet leuk om te spelen
Gameliner Score
Onvoldoende

Community

Score
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

Reacties

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?