Gameliner logo 20 jaar

Preview: MY HERO ACADEMIA: All’s Justice - De climax van Deku’s verhaal

-

Tijdens gamescom kreeg ik de kans om MY HERO ACADEMIA: All’s Justice te spelen. Deze nieuwe titel brengt het slotstuk van de populaire anime en manga naar de console en plaatst spelers midden in de beslissende strijd tussen helden en schurken. Waar eerdere games vaak losstaande gevechten boden, draait dit deel volledig om de climax van het verhaal, inclusief het ultieme duel tussen One For All en All For One. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het hier met de fanservice in ieder geval enorm goed zit.

Een arena vol Quirks

All’s Justice kiest voor het format van een 3D arena fighter, waarin drie-tegen-drie-gevechten de kern vormen. Je stelt een team samen uit een grote selectie personages, schakelt midden in de strijd tussen vechters en bouwt combinaties op door hun unieke Quirks slim in te zetten. Wat direct opvalt is hoe trouw de game de vaardigheden van de personages weergeeft. Tijdens mijn sessie voelde Bakugo’s explosieve aanvallen net zo krachtig als in de anime, terwijl Todoroki’s ijs- en vuuraanvallen de arena visueel domineerden. De verschillende personages krijgen daardoor ook echt allemaal een unieke kit, waardoor elke vechter echt een eigen smoelwerk heeft.

De gevechten zijn niet alleen spectaculair om te zien, maar ook verrassend toegankelijk. De ontwikkelaars hebben gekozen voor een besturingssysteem dat snel te leren is, maar ruimte biedt voor strategie. Beginners kunnen zonder moeite instappen, door het gebruik van de standaard combo-knop, terwijl ervaren vechters dieper in de mogelijkheden kunnen duiken. Dit maakt All’s Justice een titel die zowel voor anime-fans als voor liefhebbers van fighting games interessant is. Vooral het wisselen tussen teamleden tijdens een combo zodat je die nog langer door kunt laten gaan, zorgt voor dynamiek en houdt de gevechten fris.

MY HERO ACADEMIA Alls Justice gamescom handson preview

Het hele klaslokaal

Een van de grootste pluspunten van All's Justice is de omvang van de personage-selectie. Producent Aoba Miyazaki bevestigde dat dit de eerste My Hero Academia-game is waarin de volledige Class 1-A speelbaar is. Van Deku tot Mineta, iedereen doet mee. Bovendien zijn er tal van helden en schurken die in de finale van het verhaal belangrijk zijn, inclusief hun nieuwe technieken en vormen. Dit geeft de game een gevoel van volledigheid, waarmee de serie ook echt afgesloten kan worden. Tijdens mijn speelsessie heb ik lang niet alle personages kunnen zien en spelen. Wel kon ik aan de slag met onder andere Deku, Todoroki en Bakugo van U.A High School en met Shigaraki, Dabi en Toga als schurken.

Naast de vertrouwde gezichten heeft de game ook een nieuw Rising-systeem, waarmee spelers tijdelijk de volle kracht van hun personages kunnen ontketenen. In de demo kon ik van verschillende personages hun Rising activeren en zag hoe hun aanvallen niet alleen sterker werden, maar ook visueel indrukwekkender. Het geeft de gevechten een extra laag spanning, omdat je moet inschatten wanneer je deze boost inzet. Paar dit met het strategisch wisselen tussen de drie personages en het maken van zo uitgebreid mogelijke combo's en je hebt een best wel diepgaand gevechtssysteem. Daarmee voelt elk duel als een klein schaakspel waarin timing en samenwerking het verschil maken.

MY HERO ACADEMIA Alls Justice gamescom handson preview1

Voorlopig oordeel van Claudia Tjia

Na mijn tijd met de demo voelt MY HERO ACADEMIA: All’s Justice als een logische en ambitieuze stap voor de franchise. De game vangt de energie van het slot van de anime en vertaalt die naar gevechten die tegelijk toegankelijk en diepgaand zijn. Het grote aanbod aan personages, de toevoeging van de volledige Class 1-A en het nieuwe Rising-systeem geven de titel genoeg eigen identiteit. Of All’s Justice ook de diepte en balans biedt om de fighting community lang te boeien, moet later blijken. Voor nu staat vast dat fans van de serie een intense en visueel spectaculaire afsluiting van Deku’s verhaal tegemoet kunnen zien, dit keer met een controller in de hand.

Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot MY HERO ACADEMIA: All’s Justice

Ontwikkelaar:

Byking

Uitgever:

Bandai Namco

Release:

6 februari 2026

Reviewscore:

-

Platforms:

PC
PS5
XBS
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord