Dat het ontwikkelen van games steeds lastiger wordt is een gegeven. Veel games krijgen te maken met veelvuldig uitstel door allerlei hindernissen. Een recent interessant geval is Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 die na jaren development hell toch het levenslicht heeft gezien. Echter was het niet wat gamers én Paradox Entertainment als uitgever er van hadden verwacht.
Nu de eerste maand na de release van Bloodlines 2 er op zit wordt het tijd voor Paradox om wat financiële inzichten te delen rondom deze release en die zijn niet best: de Zweedse uitgever noteert een verlies van 37 miljoen euro op de ontwikkeling van Bloodlines 2. Voor een kleinere uitgever zoals Paradox is dit een flinke smak geld. Ze zoeken de schuld hoofdzakelijk bij zichzelf en prijzen daarbij nog het werk wat ontwikkelaar The Chinese Room heeft geleverd. Desalniettemin was het eindproduct absoluut niet wat fans van de eerste Vampire: The Masquerade - Bloodlines hadden verwacht. Zo kent Bloodlines 2 nagenoeg geen RPG-elementen, iets waar het eerste deel juist om geroemd wordt.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc.