Nieuws
Bungie Creative fuseert met PlayStation Studios
vandaagBungie Creative fuseert met PlayStation Studios. Het team wordt onderdeel van PlayStation om hun live-service games zoals Destiny en Marathon te...
Welke game zou jij nou willen maken? Dat is een goede vraag. Games zijn er immers genoeg en alles is eigenlijk wel gedaan. Onze diverse redactie is eigenlijk van alle markten thuis, maar de games die wij spelen, zijn allang al gemaakt. Mochten wij toch de vrijheid krijgen om wat te maken, wat zou dat dan zijn? Reden genoeg om even met de pet rond te gaan. Vertel op, boys. Met welke game zou jij aan de haal gaan?
Er zijn veel games die ik wel had of zou willen ontwikkelen, maar als ik er dan toch één moet kiezen, dan is het wel Horizon Zero Dawn. Guerrilla Games heeft wat mij betreft verschillende werelden bij elkaar gestopt en toch voelt het aan als één geheel. De mechanische vijanden misstaan allerminst in de diverse omgevingen die de game te bieden heeft. Daarnaast kun je je als ontwikkelaar helemaal uitleven omdat vrijwel elk type landschap is gebruikt. Van besneeuwde bergen tot dorpjes en kleine steden te midden van de woestijn. De omgevingen zijn zo divers dat je je als ontwikkelaar niet hoeft te vervelen bij het creëren daarvan. Ook het bedenken, uitwerken en implementeren van de mechanische dieren lijkt mij een groot feest om te doen. Dus, Guerrilla Games, mochten jullie van plan zijn een tweede deel te maken dan hou ik mij zeker aanbevolen. Ik moet dan alleen nog wel even een LOI’tje game-ontwikkeling volgen.
Capcom is een studio die veel eigen gameseries telkens weer nieuw leven weet in te blazen. Dit is vaak met succes, zoals met Megaman 11 onlangs het geval is geweest. Echter zijn er ook series die Capcom lijkt te hebben begraven, zoals de Ghouls 'n Ghosts gamereeks. De spinoff serie hiervan, welke om de demon Firebrand draait, is één van mijn favoriete gamereeksen aller tijden. Het derde en laatste deel, Demon's Crest, is het beste deel en echt een meesterwerkje te noemen. Echter was het een flop qua verkoop. Ik kocht de game omdat ik Capcom op de hoes zag staan en wat een goede beslissing is dat gebleken. Ik ben nu een jaartje of anderhalf bezig met programmeren, vrijwel puur om de reden dat ik heel graag een soort Demon's Crest-game zou willen maken. Wanneer speel je nu echt in een game met als hoofdpersoon een vliegende demon in een volledig bizarre onbekende wereld? Eigenlijk nooit, dus ik wil heel graag eenzelfde soort game maken!
Laat ik vooropstellen dat ik echt geen kaas heb gegeten van hoe een game te maken is. Dus laat ik het maar houden bij een goed verhaal, maar een game die ik graag zou willen ontwikkelen is Blast Corps. Het concept en verhaal is zo simpel dat gameplay centraal kan komen te staan. Een op hol geslagen tankwagen met een zeer explosieve nucleaire lading dient vrij baan te krijgen om uiteindelijk zonder brandstof tot stilstand te kunnen komen. De dikke adder onder het gras is echter dat je hiervoor alles kapot mag maken wat in de weg staat van deze tankwagen, omdat ieder tikje leidt tot een wereldwijde catastrofe. Je kunt zoveel humor en extremiteiten erin verwerken als dat je zelf maar kunt bedenken. Zelf zou ik de grens opzoeken zoals Grand Theft Auto dit doet; realiteit op de hak nemend, waarbij bepaalde gebouwen en hun status niet ontziend zullen worden. Allerlei zwaar gereedschap zou wederom de revue passeren als de Backlash of mijn favoriet de J-Bomb. Maar nieuwe middelen als sloopkogels (hallo, physics) of brandweerwagens om wat variatie in te bouwen. Je zou zelfs puzzelelementen kunnen toepassen of zelfs een specifieke koers kunnen beïnvloeden. Je kunt er prestatie elementen aan koppelen zoals snelste veilige route, langste route, hoogste sloopscore; dit kan je allemaal tevens online tegen elkaar doen, tegelijkertijd. Een sloop-battle royale met 64 J-Bombs? Kom maar op!
Niemand kan ontkennen dat Square Enix' Final Fantasy VII een absolute klassieker is. De geroemde PlayStation-titel kan voor de nieuwkomer wellicht ietwat outdated ogen, maar het design, het verhaal en de soundtrack is van een dermate hoge kwaliteit, dat niemand eigenlijk om de game heen kan. Ook ik, iemand die een haat-liefde-verhouding heeft met de titels van Square Enix, moet erkennen dat Final Fantasy VII een permanent ereplekje in de gaming hall of fame moet hebben. Hoe mooi is het dan ook dat er een complete remaster van deze legendarische game komt? Fantastisch toch! Tenminste, als die game ooit af komt, want hoe lang wachten we nu al precies? Geef mij maar gewoon die broncode, dan maak ik het wel even af. Come on, guys!
Zie je! Origineel zijn we niet, anders hadden we die game godnondeju wel zelf gemaakt! Met welke game, gameserie of eigen IP zou jij aan de slag gaan? Laat het weten in die handige commentbox hieronder!
Nieuws
Bungie Creative fuseert met PlayStation Studios. Het team wordt onderdeel van PlayStation om hun live-service games zoals Destiny en Marathon te...
Nieuws
Wat hevige geruchten rondom Telltale zorgden ervoor dat men het idee had dat The Wolf Among Us 2 was geannuleerd. Telltale zet gelukkig de zaak vlug recht.
Nieuws
De volledige Call of Duty: Black Ops 6 Trophy-lijst is nu online! Ontdek alle 45 trophies die je kunt verdienen. Let op: deze lijst bevat natuurlijk...
Nieuws
Nintendo Switch Online Playtest onthult mogelijk nieuwe Nintendo MMO! Data miners vonden info over een gigantische wereld, ondersteund door code en geluid.