Opinion: Halo Infinite's multiplayer is briljant, maar progressie moet anders

-

Halo maakt op dit moment een enorme comeback. Het is zes jaar geleden sinds de laatste game in de franchise en die viel absoluut niet goed in de smaak bij de meeste fans. Ja, Halo 5: Guardians was een prima shooter, maar een vreselijke Halo-game. Halo Infinite draagt deze identiteit met trots. Ik vind de multiplayer tot nu toe briljant. Het ademt Halo en ik heb in geen jaren zoveel plezier gehad met een online first-person shooter. Maar daar gaat dit artikel niet over. Op de multiplayer review moet je nog even wachten, totdat de game uit de bèta gestapt is. Waar ik het vandaag over ga hebben, is de progressie in Halo Infinite. 343 Industries moet dit gaan aanpassen, het liefste zo snel mogelijk. Ready up, Spartans!

Sir, finishing this Pass

Halo Infinite maakt gebruik van een Battle Pass. Dit is iets wat ik wil accepteren. Halo Infinite's multiplayer is immers free-to-play en dat zorgt ervoor dat de inkomsten ergens anders vandaan moeten komen, zodat de game nieuwe content blijft krijgen. 343 Industries zorgde met een simpele beslissing ervoor dat hun Battle Pass een ontzettend positieve reactie ontving van de community, door er geen einddatum aan te koppelen. Nu weten we misschien waarom het geen einddatum heeft. De grind is namelijk niet te geloven. Het is bijzonder lastig om progressie te boeken. Op het moment van schrijven heeft 343 Industries de eerste update de wereld in geholpen. Dit is een goede eerste stap. Maar de zogenaamde challenges moeten anders.

Want zo verdien je namelijk experience in Halo Infinite. Door challenges te voltooien, kun je progressie boeken in de Battle Pass. Deze uitdagingen zijn heel erg hit en miss. Sommige uitdagingen, zoals speel een match Slayer of krijg vijf kills met de Assault Rifle, zijn prima te doen. Ik heb echter ook uitdagingen gezien, waarbij het vrijwel onmogelijk is om ze te voltooien. Twintig kills met de Wraith-turret? Dat onding waar niemand in gaat zitten? Buiten het feit dat ik na twintig uur spelen de Wraith pas één keer gezien heb, zit niemand te wachten op RNG-gebaseerde challenges. Als dit de enige manier is om exp te verdienen, dan moeten ze simpel zijn en te allen tijde uitvoerbaar. Het moet niet zo zijn dat je maar geluk moet hebben om een level omhoog te kunnen.

onbekend

That stench, I've smelled it before

Kunnen we het even hebben over de store? 343 Industries, ik snap oprecht dat je geld moet verdienen. Microsoft staat met de hete adem in je nek te hijgen, want die centen moeten terug het zakje in. Economie 101. De Battle Pass heb ik met alle liefde aangeschaft, want de waarde is er. Wat ik dus niet waardeer, is dat sommige items exclusief in de store verschijnen. Twintig euro voor een armor-set met de kleur wit? Are you kidding? De hele Battle Pass kostte niet meer dan een tientje. Ik kan haast niet voorstellen dat dit door game-testing heen gegaan is en dat niemand het idee had dat dit niet okay was. Naar mijn mening moet alles via de Battle Pass te verdienen zijn of gratis te verkrijgen. De items die in de store worden tentoongesteld, zijn de bedragen niet waard en het is eigenlijk disrespectvol om het van je fans te vragen.

Je hebt één van de beste armor customisation systemen in jaren en door de store en onderliggende systemen komt het niet tot zijn recht. Armor coatings waren altijd al een controversieel onderwerp en je merkt nu dat ze voor gelimiteerde keuze zorgen. Dit komt mede doordat er te weinig keuze is en dat de store veel te negatief aanwezig is. De armor cores zorgen voor een split in de items die je kunt verdienen, doordat je niet kan mixen en matchen. 343 Industries moet hier iets aan gaan doen, want het zorgt ervoor dat veel items niet interessant zijn om voor te gaan. Ik gebruik bijvoorbeeld de Mark V en als een nieuw item alleen maar beschikbaar is voor de Mark VII, dan is er voor mij geen reden om te proberen dit item te ontgrendelen.

onbekend

Ik wilde het even kort benoemd hebben. 343 Industries is al hard aan de slag met de Battle Pass en het progressiesysteem, dus ik hoop van harte dat ze de verbeteringen kunnen maken wanneer de game officieel lanceert op 8 december. Tot nu toe heb ik belachelijk veel plezier met de multiplayer en ben ik stiekem niet veel bezig met de cosmetics. Plezier komt op de eerste plek te staan. Maar ik kan niet ontkennen dat het progressiesysteem beter moet. Mocht 343 Industries dit weten te fixen, dan hebben we een potentiële multiplayer masterpiece onder ons. De zet is aan hen.

Bram Noteboom Content Manager

Ons Brammeke is van alle markten thuis. Is hij niet nieuws aan het pennen, dan staat hij wel voor de camera of hangt hij achter de microfoon voor de Game Over-podcast. Een ding is in ieder geval wel zeker, Bram heeft altijd zijn hart op de tong en schuwt niet weg van een pittige discussie. We noemen Bram dan ook niet voor niets "het wonderkind" hier op de redactie.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Halo Infinite

Ontwikkelaar:

343 Industries

Uitgever:

Microsoft Game Studios

Release:

8 december 2021

Gameliner Awards:

Beste game van 2021

Reviewscore:

Platforms:

PC
XONE
XBS
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord