![EA laat eerste gameplay zien van EA Sports FC 25](https://gameliner.nl/res/images/content/413x233/1721999039-content-48453_1.jpeg.webp)
Trailer
EA laat eerste gameplay zien van EA Sports FC 25
gisterenEA publiceerde onlangs de eerste gameplay trailer voor EA Sports FC 25, waarin we onder andere zien dat de game nog realistischer wordt dan zijn...
Net als dat ik kan genieten van retrogames, staan de hedendaagse indiegames hoog op mijn lijst van favoriete bezigheden. Het grote gros van de indiegames heeft de flair, simpliciteit en het gevoel van retrogames. Qua design lijken ze vaak ook op retrogames en hadden sommige van die games grote spelers kunnen zijn op bijvoorbeeld een Dreamcast. Maar waar vroeger Electronic Arts, id Software en andere grote ontwikkelaars een horde aan game-designers moest vergaren om een game te ontwikkelen, doen nu een groepje pubers in een kelder hetzelfde wat zij jaren geleden deden.
In feite kan je nu dus zeggen dat de indiegames van nu boven het niveau van toen zitten. Wellicht klinkt het wat stom om te zeggen dat indie-ontwikkelaars van nu op (of zelfs boven) het niveau van zo'n twintig jaar geleden zitten, maar het is goed bedoeld. Technologie gaat alsmaar vooruit en is ook toegankelijker voor bijna iedereen die er iets mee wil doen. Waar vroeger de professionele ontwikkelaars niet van origine game-designers waren, bestaan er nu opleidingen tot game-designer. Het wordt dus makkelijker om games te ontwikkelen door kleine onafhankelijke studio's, aangezien game-designers bijna voor het oprapen liggen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Indiegames groeien en worden steeds populairder. Ze zijn, vaak, relatief goedkoop en bieden een simpele maar verslavende gameplay. Maar als ze populairder worden, worden er meer verkocht. Meer verkopen is meer omzet, meer omzet is meer winst en met meer winst is er meer ruimte om te groeien. Als deze onafhankelijke ontwikkelaars groeien, is er uiteindelijk meer technologie beschikbaar. De nieuwste technologie is immers duurder dan 'oudere' technologie. Als nieuwere technologie beschikbaar wordt, is het dan voor een indie-ontwikkelaar dan ook mogelijk games te ontwikkelen als Destiny, Need for Speed of GTA? Dit soort kaskrakers in nu alleen toegankelijk voor de grote jongens, maar ik denk dat we in de komende jaren veel grotere dingen kunnen verwachten van een aantal indie-ontwikkelaars. De tijd zal het leren, maar ik ben positief. Tot die tijd vermaak ik me met de huidige indiegames of op mijn ouwe trouwe NES.
Trailer
EA publiceerde onlangs de eerste gameplay trailer voor EA Sports FC 25, waarin we onder andere zien dat de game nog realistischer wordt dan zijn...
Review
Een nieuw jaar, een nieuwe F1 Manager-game. Is het groene lichten all the way? Of wapperen we met de rode vlag? Je leest het in de F1 Manager 2024 review!
Preview
Claudia speelde in Skate Story een skater demon van glas die de maan op wilde eten. Yup.
Leak
Goed nieuws voor LEGO fans! Super Mario World krijgt zijn eigen Mario en Yoshi LEGO set! Check nu de afbeeldingen, prijs en brickinformatie!