Preview: Asura's Wrath

God of War meets Shadow of the Colossus? Hmm, daar zou best wel eens iets leuks uit kunnen komen. Men neme een woedende hoofdpersoon die krachtiger wordt naarmate zijn woede stijgt, en voegt daar nog eens grote, en dan bedoel ik ook echt grote eindbazen aan toe, en mijn stem heb je. Weet Asura de huidige oorlogsgod te verslaan, of wordt hij gedegradeerd tot het derderangs keukenhulpje van de immer geprezen Kratos?

Ik ben boos!
Asura is een god die door een samenzwering van de andere goden in een diepe slaap geleid is. Dacht jij dat je op zondagochtend lang kon slapen? Nou, dat is nog niks vergeleken met de 1200 jaar die Asura bleef liggen. Uiteraard veranderen de tijden wanneer je zo lang niet actief bent, en is onze held inmiddels 'maar' een halfgod. Om het hele feestje compleet te maken gebruiken de huidige goden ook nog eens de krachten van Asura's dochter te gebruiken om er zelf van te profiteren. Reden genoeg dus om eens een paar schedels in te beuken! In tegenstelling tot games als God of War, waar je met een zwakkere versie van je personage begint, liggen de krachten in Asura's Wrath hier voor het oprapen. Althans, wanneer de ontwikkelaar van de game je dat gunt. Asura's kracht groeit namelijk gelijk met zijn woede, waardoor hij onder andere meer armen en krachten unlockt. Het gevaar in dit systeem schuilt in het lineaire effect dat dit oplevert.

Achtbaanrit vol actie
Oké, er bestaat dus een kans dat Asura's Wrath een lineaire game gaat worden, maar is dit per se een probleem? In plaats van een rustig boottochtje door de Amsterdamse grachten kunnen we een achtbaanrit gevuld met brute gevechten, toffe cut-scenes en meer verwachten. Zolang Capcom mij een explosieve rit bezorgt zit ik graag eventjes in die lekkere achtbaan. In welke game kun je nou eindbazen verpulveren die groter zijn dan de planeet die wij bewonen? Juist ja! En dat is precies wat Asura's Wrath ons gaat bezorgen.

Verwachtingen:
Ik verwacht dat Asura's Wrath een lineaire rit wordt, maar wel eentje die je nooit gaat vergeten. Vechten tegen de meest krachtige goden met acht armen op je rug? Ik sta alvast vooraan in de rij hoor! Laat maar komen die game, Capcom. Ik ben benieuwd hoe de volledige versie gaat worden.