Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
LEGO Worlds is geen Minecraft-kloon. Met deze klinkklare woorden wil ik deze hands-on beginnen. Toen ik afreisde naar het kantoor van Warner Bros. Entertainment met de gedachten een Minecraft-kopie te gaan spelen, waren die gedachtes al snel als sneeuw voor de zon verdwenen na het zien van de eerste beelden.
LEGO Worlds is al even beschikbaar op Steam Early Access, maar de game komt deze week ook uit op de consoles. Tijdens mijn speelsessie met de game had ik te maken met de PlayStation 4-versie. Waar je verwacht dat je gelijk los kunt gaan met de bekende LEGO blokjes, is dat niet helemaal het geval. De makers hebben besloten om de vele opties omtrent het bouwen en het aanpassen van de werelden te introduceren middels quests. Deze quests voelen in eerste instantie aan als tutorials, maar door de leuke toon van de quests voelt het geen seconde als vervelend aan. Met het voltooien van de quests ontvang je gouden blokken en kun je naar andere planeten afreizen. Deze planeten worden keer op keer anders gesimuleerd waardoor je nooit op dezelfde planeet terecht komt. Als je eenmaal honderd gouden blokken hebt verzameld, kun je beginnen met wat je zo graag wil doen in een game als deze: Bouwen, bouwen, bouwen.
Want dit doe je toch met blokjes LEGO. Hier merk je direct waarom LEGO Worlds geen Minecraft-kloon is. Waar je in Minecraft alleen maar bouwt met vierkanten, krijg je nu de beschikking over een gigantisch scala aan LEGO-blokjes. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om veel meer te bouwen in verschillende vormen. Ook het terrein is helemaal naar eigen wens aan te passen. Dit is niet alleen mogelijk door losse blokjes te plaatsen, maar ook door te werken met een terrein editor die ongekend soepel werkt. De terrein editor is echter niet het enige dat soepel werkt.
Waar ik eerst echt wel even stoeide met de controls, waren ze na even spelen al snel onder de duim. Met een day-one patch krijgen we een nog net iets anders systeem van bouwen dan waarmee ik heb gespeeld, maar het systeem waar ik mee speelde voelt al best lekker aan. Pas wanneer je blokken bovenop elkaar wil stapelen merk je dat er een bepaalde touch voor nodig is. Hierbij moet je de camera zo draaien dat je het blokje er echt bovenop plaatst en niet ernaast of ertegenaan. Wanneer je dit door hebt, draai je met gemak de camera in een positie dat je rustig kunt bouwen. Al snel bouwde ik een huisje van LEGO zoals ik dat ook zo vaak in mijn jeugd heb gedaan.
LEGO Worlds is een titel die compleet verschilt van Minecraft en al helemaal van de LEGO-games die wij onderhand gewend zijn. Er zit door de quests wel wat verhaal in, maar het verhaal is niet leidend in deze game. Het gaat om bouwen en jongens wat voelt dat goed. Er zitten ongekend veel blokken in de game en er worden later in de levenscyclus nog meer blokjes toegevoegd. De controls werken in het begin ietwat stroef, al moet gezegd worden dat oefening kunst baart. De game bevat ook nog een split-screen-modus tot vier spelers en een online modus. De eerstgenoemde heb ik kort gespeeld en ook dat werkte prima. Samen op de bank bouwen gaat nog heel veel plezier opleveren.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.