Nieuws
The Triple-i Initiative is dé indiegame showcase
vandaagEen nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Het was een spastische drukte bij de gamescom afgelopen donderdag. Toch had ik nog een paar momenten waarop ik niet tussen de mensenmeute en door het geschreeuw heen hoefde te lopen, en één daarvan was mijn afspraak bij 2K voor de pers-preview van The Darkness 2. Toffe verrassing was dat ik de game ook nog mocht spelen.
Over een andere boeg
Het eerste deel van vond ik echt een (duister) juweeltje, en was ontwikkeld door Starbreeze, die altijd sterk immersieve FPS games maken met RPG elementen, een goede spanningsboog en een perfecte sfeer. Nu was ik nog niet op de hoogte dat The Darkness 2 werd gemaakt door een andere studio, namelijk Digital Extremes, waar ik zelf niet echt bekend mee ben nog. Wel merkte ik bij de presentatie dat men een aantal vreemde veranderingen op het eerste deel heeft ingevoerd, waarvan sommige positief, andere negatief.
Dark comic style
We kregen voornamelijk veel actie te zien, naast cutscènes, die gelukkig net als bij het eerste deel allemaal vanuit de eerste persoon blijven. De hele game is zoals inmiddels bekend is, in een soort cell-shading stijl gedaan, om alles zoveel mogelijk als een comic te laten voelen. Ik moet zeggen dat dit wel geslaagd is, en niet al te overdreven. Geen dikke zwarte randen en Batman powen piff teksten. Daardoor heeft men het een beetje grimmig weten te behouden, zoals dat hoort bij The Darkness. De comic had anders wel The Light geheten, (al zal er vast wel een mormoon zijn die die naam heeft gebruikt voor zijn tijdschrift) dus ik was blij dat het donkere sfeertje er nog voldoende in zat.
The Actioness
Het was bij de presentatie al gelijk duidelijk dat de game eigenlijk al helemaal klaar is. Dit werd naderhand ook bevestigd door de ontwikkelaar . Wat ik nu nog niet gezien heb is hoe de spanninsboog zal lopen in The Darkness 2. Wat ik zag en gespeeld heb waren eigenlijk enkel actiemomenten, die vrij lineair waren qua leveldesign. Ik hoop dat bij deze game je ook weer wat RPG elementen erin hebt zitten zoals dat bij The Darkness 1 het geval was, al vrees ik dat deze er vrijwel niet meer in zullen zitten. Wel is de gameplay qua actie echt fenomenaal en zorgen de dual gun wielding mogelijkheden en tentakels voor een feestelijke quad-wielding feest van geweld en mooie finishing moves.
Voorlopig oordeel
The Darkness 2 wordt een vette game, dat kan ik zo zeggen. Of het alleen qua originaliteit, sfeer en spanning op zal kunnen tegen deel 1 heb ik nog mijn twijfels over. Ik heb niks gezien, noch kunnen spelen waarbij ik niet de hele tijd in een schiet- en knokgevecht zat. Daarnaast zijn de stemmen van je minions verandert in zo'n stomme stem met een geluidseffect eroverheen, een keus die ik ook echt niet snap. Gelukkig doet mijn held Mike Patton de stem van The Darkness weer ingrommen, en krijg je bij alles het gevoel dat het verhaal en de characters erg goed zijn uitgewerkt. Daarom zou het jammer zijn als je dan door heel het goed geschreven verhaal alleen maar loopt te schieten. En ook al schiet en knokt het allemaal o zo lekker, dat soort spellen zijn er al zat. Laten we dus hopen dat The Darkness 2 meer zal bieden straks, want de IP verdient het.
Nieuws
Een nieuwe showcase staat op het programma gevuld met indiegames. Check hier wanneer je The Triple-i Initiative kan bekijken!
Trailer
Uit het niets maakt Predator: Hunting Grounds een comeback. De multiplayergame maakt een aanstalten om te verschijnen op de PS5 en Xbox Series X|S.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.