Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
In deze nieuwe rubriek wordt door ons een voorspelling gedaan over een game die nog niet officieel is aangekondigd, maar waarvan we wel vermoeden dat deze eraan komt of in ontwikkeling is. Het is aan mij om het spits af te bijten en dat doe ik door vooruit te blikken op de nieuwe game van die kale killer: Agent 47, beter bekend als Hitman.
Hitman 6 is het nieuwste deel in de langlopende Hitman-serie van het Deense IO Interactive. Officieel is de game nog niet aangekondigd, maar zowel IO Interactive als Square Enix hebben de afgelopen tijd laten weten dat de game in ontwikkeling is. Hitman is altijd een van mijn lievelingsseries geweest en ik heb dan ook elk deel grijs gespeeld. In de games speel je als de kale huurmoordenaar Agent 47, die werkt voor de International Contract Agency (ICA) en wordt ingehuurd om verschillende mensen om te leggen. Dit kon vanaf het eerste deel al op verschillende manieren en zeker met het vierde deel, Blood Money, waren de mogelijkheden eindeloos. De games focussen zich dus niet alleen maar op actie, maar ook op strategie en de creativiteit van de spelers. Hitman: Absolution was het laatste deel dat in 2012 verscheen en werd door de pers en ook door vele gamers positief ontvangen. Toch kon de game zich in mijn ogen niet meten met Hitman: Blood Money of Hitman: Contracts, doordat heel veel van de bekende gameplay eruit was gehaald of was versimpeld. De Hitman-fans schreeuwden dan ook moord en brand en het lijkt erop dat IO Interactive deze kritiek heel serieus neemt.
Zoals ik eerder al aangaf, was Hitman: Absolution zeker geen slechte game, maar het miste de grote open non-lineaire levels van de vorige delen. Natuurlijk had Absolution wel een aantal van dit soort levels, maar deze waren op één hand te tellen en over het algemeen te gemakkelijk. Daarnaast was je in Absolution altijd een gezocht persoon, wat uiteraard te maken had met het verhaal. In de vorige delen was het juist zo fijn dat je in publieke gelegenheden aan de slag kon, zoals een operahuis, een woonwijk, een groot landhuis, of een hotel. Recent heeft IO Interactive gelukkig laten weten dat het zesde deel de grootste open non-lineaire levels ooit zal hebben en dat bekende elementen zoals het sluipschutterskoffertje terug zullen keren. De ontwikkelaar zal ook meer kijken naar het succes van Hitman: Contracts en Hitman: Blood Money, terwijl de soepele gameplay en een aantal nieuwe mogelijkheden van Hitman: Absolution worden meegenomen. Als Hitman 6 een mix wordt van Contracts en Blood Money met een vleugje Absolution, ben ik, en ik denk vele fans met mij, zeer tevreden. We willen grote open levels waarin je een of meerdere doelwitten hebt en deze op vele manieren kunt uitschakelen. Daarnaast hoop ik dat het kiezen en upgraden van je wapens voor elke missie uit Hitman: Blood Money terugkeert.
Hoewel we nog niet heel veel weten over Hitman 6, is de eerste informatie zeer positief te noemen. IO Interactive lijkt met het zesde deel meer te luisteren naar de fans van het eerste uur en lijkt de kritiek op Hitman: Absolution heel serieus te nemen. Agent 47 zal in Hitman 6 weer doen waar hij goed in is, en dat is het omleggen van mensen in grote open levels op vele verschillende manieren, terwijl hij wordt bijgestaan door Diana Burnwood van de ICA. Ik verwacht dat Hitman 6 dit jaar officieel wordt aangekondigd voor de pc en next-gen consoles en dat IO Interactive ons positief gaat verrassen. Als de ontwikkelaar met Hitman 6 zowel de fans van het eerste uur als de nieuwe fans tevreden weet te stellen, dan kan de game wel eens een groot succes worden voor Square Enix en IO Interactive.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.