Trailer
Roguelike deckbuilder As We Descend onthuld
gisterenCoffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Het vorige jaar stond voor mij persoonlijk vooral in het teken van aangename verrassingen. Zo zag ik Deus Ex: Human Revolution totaal niet aankomen, maar koester ik ondanks dat, vandaag de dag een zeer terechte liefde voor deze game. Ook Batman: Arkham City en Rayman Origins waren soortgelijke gevallen. Ook heb ik 2011 eens goed gebruikt om alle games van voorgaande jaren die onderaan de stapel waren terechtgekomen, alsnog de kans te geven die ze wellicht eerder hadden verdiend. Zo heb ik me erg vermaakt met Fable 3 en Alan Wake. Tot slot kwam Skyrim ein-de-lijk uit. Nooit eerder heb ik zo erg en vooral zo lang op een game moeten wachten als bij dit vijfde deel van The Elder Scrolls-saga het geval was. Na The Elder Scrolls IV: Oblivion kapot te hebben gespeeld, moest dit epische avontuur wel een waardig vervolg kennen en in de gedaante van The Elder Scrolls V: Skyrim is deze missie meer dan volbracht. Maar 2011 is alweer voorbij. De tijd vliegt. In 2012 hoop ik mijn neus weer onder te kunnen dompelen in de sneeuw die ik al een tijdje mis onder mijn board en zie ik het jaar RPG-wise zeer gunstig in. Bring it on.
Met samengeknepen billen wachten op een game, dat is niets voor mij. Op Skyrim na laat ik het meestal maar over me heenkomen. Een serie waarvan ik echter elk deel moet hebben en waar ik vaak voor voorkruip bij de skilift, is SSX. Hoewel ik meer van de realistischere kant ben (Amped, where are you?), heb ik ieder deel uit de SSX reeks grijs gespeeld. De over de top tricks, de snelheid en vooral het spektakel in combinatie met een van de, in mijn ogen, meest bevredigende sporten op aarde, is altijd een genot voor de zintuigen. Met dit nieuwe deel hoop ik dat deze elementen behouden blijven, maar dat de serie wel naar een nieuw niveau wordt getild. Het laatste deel uit de serie, SSX Blur op de Wii, vond ik 'meh'. Ondanks dat, heb ik alle vertrouwen in deze spectaculaire serie, al zijn het slechts jeugdsentimenten.
Het debuut van Kingdoms of Amalur, wat de subtitel Reckoning heeft meegekregen, moet voor mij de traan die het uitspelen van Skyrim zal doen ontspringen opvangen. De statische gevechten van Skyrim wissel ik dan in voor een combatsysteem dat zó uit een actiegame lijkt te zijn geplukt en in combinatie met een design dat in mijn ogen zowel iets fris als iets mystieks heeft, is dit natuurlijk dé game die weken in mijn Xbox 360 vastgeroest kan komen te zitten. Ik probeer mijn enthousiasme echter tot een redelijk pijl te bedwingen, om een tegenvaller te voorkomen. Vooralsnog heb ik erg zin in Reckoning, niet alleen als dessert na Skyrim, maar ook als een opzichzelfstaande verfrissende nieuwe serie.
Een bekentenis is helaas vereist. Mass Effect 2 is nog steeds op zo'n 80 procent blijven hangen. Mass Effect was ongetwijfeld een pareltje en bovendien één van de weinige games die ik een tweede keer heb durven doorspelen. Het tweede deel verbeterde veel, maar liet in mijn (RPG-)ogen ook wat steekjes vallen. Dat ik de game nog steeds niet heb uitgespeeld is daar echter geen consequentie van, maar puur een gevolg van de berg goede games die erna zijn uitgekomen. Ik hoop dan ook snel de tijd te vinden om alsnog het epische einde van het tweede deel te beleven om zo meteen door te kunnen stromen naar het derde deel. Ondanks alles blijft Mass Effect een geweldige serie, alleen hoop ik wel dat ze met het derde deel wat meer de RPG-kant opgaan.
Trailer
Coffee Stain Publishing - de uitgever achter Deep Rock Galactic, Valheim en Satisfactory - komt in samenwerking met Box Dragon met een nieuwe IP: As We...
Trailer
Met de Orbital Update voor No Man's Sky wordt het eindelijk mogelijk om je ruimteschip volledig aan te passen, maar dat is niet alles!
Trailer
Stof je VR-bril af of haal hem eindelijk uit de doos, want je wordt opgeroepen om demonen neer te schieten in Metal: Hellsinger.
Nieuws
SEGA heeft ervoor gekozen om Relic Entertainment te verkopen. Relic gaat nu door als onafhankelijke studio dankzij een 'externe investeerder'.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Sessie, inlog cookies
Google Analytics
Google AdSense
YouTube en diverse social media. Meer details
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.