AMD en Blizzard gaan samenwerken
AMD en Blizzard (bekend van de Diablo serie) hebben besloten een samenwerkingsverband aan te gaan.
Het gaat hier om de ATI Radeon videokaarten, deze zullen in de toekomst bundels met Blizzard games meekrijgen. Opmerkelijk is het feit dat Blizzard voor ATI heeft gekozen. Hoewel de fabrikant met zijn laatste serie hele goede performance/prijs ratio heeft neergezet gaat het al een aantal jaartjes gebukt onder het grote nVidia. Het logo hiervan valt ook bij vrijwel iedere grote pc release in de intro te bewonderen omdat de game vaak is geoptimaliseerd aan de hand van nVidia hardware.
De samenwerking sluit aan op het AMD GAME! initiatief waarmee AMD gamers zo duidelijk mogelijk wil informeren over de mogelijkheden van de hardware. Dit om de gamer te behoeden van de aanschaf van te zwakke of te sterke hardware.
"AMD is erg blij om te mogen samenwerken met één van de beste ontwikkelteams in de industrie", aldus Rick Bergman, de senior vice president en general manager van AMD. Ook Blizzard is er erg over te spreken: "Onze samenwerking met AMD is erg belangrijk voor ons omdat het ons toegang geeft tot de laatste grafische technologieën", aldus Paul Sams van Blizzard.
Laten we hopen dat AMD op deze manier een beetje uit zijn dal komt en er een gezonde Concurrentie gaat ontstaan tussen AMD/ATI en Intel/nVdia. Dat levert de consument het beste voor de laagste prijs op.
Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.
-
TrailerDe brandweer arriveert in Farming Simulator 25's gratis Emergency Pack
Ook op de boerderij gaat het wel eens goed mis. Download nu het gratis Emergency Pack voor Farming Simulator 25 en loop mee met de brandweer.
1 reactie -
NieuwsGTA 6 is uitsluitend singleplayer, geen bericht over GTA 6 Online
Heb je de pre-order van GTA 6 al doorgevoerd? Weet waar je aan begint: de release van Grand Theft Auto VI bedraagt alleen de singleplayer.
12 reacties -
GuideGuide: Update Van harte welkom op de vernieuwde website van Gameliner
Ja, je ziet het goed: er is een nieuwe update uitgerold. We vertellen je graag alles over wat er nieuw is in dit uitgebreide artikel.
368 reacties -
OpinionDe Steam Machine kon op geen slechter moment verschijnen
De droom van Valve en vele gamers is uiteen gespat. Hoe mooi de Steam Machine ook is, de huidige prijs is hij niet waard. Had Valve het anders moeten doen?
16 reacties